اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

امت واحده اسلامی با تلاش‌های حاج قاسم تقویت شد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم تشکیل امت واحده اسلامی را تقویت کرد، گفت: ایشان تلاش دشمن برای جلوگیری از تشکیل امت واحده را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

امت واحده اسلامی با تلاش‌های حاج قاسم تقویت شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نشست تخصصی شهید سلیمانی با عنوان سردار مقاومت، صلح و اتحاد امت اسلامی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم امت واحده را تبیین کنیم باید به چهارمبنای اساسی تکیه کنیم، اظهار داشت: در رأس این تفکر برای تشکیل امت اسلامی، حاج قاسم بود که به اهداف مبتنی بر آن عمل کرد. اولین‌مورد پرهیز از تفرقه است. 

وی افزود: در پیکار جهانی به سرکردگی انگلیس و آمریکا، دشمنان تلاش جدی در جهان اسلام کردند تا با ایجاد تفرقه در جهان اسلام بین این امت واحده تفرقه ایجاد کنند که جنگ ایران و عراق از جمله آن است تا سرمایه‌های کشورهای اسلامی را به غارت ببرند و ‌با حضور در منطقه در کشورهای اسلامی نفوذ کنند.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه در دومین گام، دشمنان اسلام شخصیت‌های وحدت‌گرا را هدف قرار داده ‌و ترور می‌کنند، گفت: یکی از عللی که سردار سلیمانی هدف استکبار قرار گرفت، این بود که در صحنه جنگ موفق بود و توانست این اقدامات به ویژه تلاش دشمن برای جلوگیری از تشکیل امت واحده اسلامی را به نفع جبهه مقاومت تغییر دهد. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم در عمل ‌و نظر وحدت‌گرا بود، تصریح کرد: ایشان در مبارزه با داعش پیروز میدان بود.علاوه بر این، استکبار جهانی که مسیر تکفیر را طی می‌کند، سعی ‌دارد در درون فرق و مذاهب اسلامی ادبیات تکفیر را ترویج دهد. تنازع نیز از دیگر روش‌های دشمن برای تفرقه بین مسلمانان است که در پاکستان شاهد این مشکلات هستیم.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه در حوزه تفرقه، دشمنان اسلام از طریق فضای مجازی افرادی را انتخاب کرده ‌‌با ایجاد بسترهایی تفرقه را دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: اسلام همه این اقدامات را محکوم می‌کند و به جای آن به برادری و وحدت اشاره دارد. در حقیقت استکبار جهانی ارزشی در جهان اسلام‌مورد حمله قرار داده و آن ارزش امنیت است. در حوزه امت واحده علاوه بر اینکه باید از تفرقه پیشگیری شود، بلکه باید همکاری در جهان اسلام شکل گیرد. 

وی ادامه داد: انسانی که خودش را مسلمان می‌داند، باید همراه با سایر مسلمانان باشند و این امر امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه اختلافات را کنار بگذاریم و ‌باور داشته باشیم که امروز بیش از هر زمانی امت واحده نیازمند وحدت است. 

حجت‌الاسلام شهریاری تصریح کرد: برای این امر باید دشمن شناس باشیم، مثل حاج قاسم که دشمنان جهانی و‌جفرافیایی را شناخته بود. چون دشمن را می‌شناخت، توانست مرزبندی مناسبی با دشمن ایجاد کند. برهمین اساس، ‌‌در حوزه جنگ نرم نیز با سخنرانی مقتدر و تحقیر دشمن به موفقیت‌هایی رسید.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در زمانی داعش کردستان عراق را تصرف کرده بود یا زمانی در سوریه داعش حضور داشت، حاج قاسم بر دشمن پیروز شد و پایگاه آنها را فروریخت، گفت: نکته دوم در امت واحده همکاری و محور سوم هم‌افزایی ‌‌در همه امور به ویژه قدرت سیاسی است. ارزشی اسلام برای جامعه مسلمان درنظر گرفته، امنیت آنها است. در قرآن هم به آن اشاره شده، به خاطر اینکه امنیت دارای ارزش بالایی است و حاج قاسم خود را وقف امنیت جهان اسلام کرد و ما امنیت را هم در حوزه جلوگیری از تسلط بیگانه و افترا مدیون حاج قاسم هستیم.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه حاج قاسم طرحی که دشمن در عراق داشت را متوجه شد و آن را بهم  زد، تصریح کرد: پیشگیری از جنگ امت‌های اسلامی نیز از دیگر محورهای مهم برای رسیدن به امت واحده است. حفظ تمامیت ارضی ملت‌های اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول