اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم رفع تبعیض در پذیرش گواهی مبدأ صادره از اتاق بازرگانی تبریز به روسیه/ کشت فراسرزمینی گرجستان و قرقیزستان

استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و روسیه در مناطق آزاد دو کشور تأکید کرد و گفت: آماده تشکیل هلدینگ‌های صادراتی مشترک برای صادرات پایدار به بازار روسیه با نظارت و کنترل کیفی و کمی کالاهای صادراتی هستیم.

لزوم رفع تبعیض در پذیرش گواهی مبدأ صادره  از اتاق بازرگانی تبریز به روسیه/ کشت فراسرزمینی گرجستان و قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با بیان اینکه مسئولیت تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه و ایفای نقش محوری در توسعه همکاری‌های منطقه ای به  استان آذربایجان شرقی محول شده است، افزود: این استان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشوراز لحاظ قابلیت‌های صنعتی و اقتصادی است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال میزان صادرات استان به روسیه حدود ۵ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۶ میلیون دلار بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۱۳ واحد بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی و صادرات شیرینی و شکلات تولیدی استان به 80 کشور، افزود: در زمینه کشت فراسرزمینی نیز فعالان این استان در کشورهای گرجستان و قرقیزستان فعال بوده و کارهای بسیار خوبی در زمینه کشاورزی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تنگناهایی که در توسعه همکاری‌های ایران و روسیه وجود دارد، گفت: در عین حال که ایران و روسیه هر دو عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند ولی این پیمان خیلی عملیاتی نیست و هنوز مبادلات و مراودات تسهیل نمی‌شود و هزینه‌ها در گمرک‌های ورودی روسیه بالاست که نیاز است با کاهش این هزینه‌ها و تسریع و تسهیل، امکان رقابت برای تجار ایرانی فراهم شود.

پورمحمدی بر لزوم رفع تبعیض در پذیرش گواهی مبدأ صادره از اتاق بازرگانی رشت و تبریز در گمرکات ورودی روسیه و عدم سخت‌گیری بی مورد در خصوص گواهی مبدأ صادره از اتاق بازرگانی تبریز به خصوص در گمرک آستارخان تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تبادل هیأت‌های تجاری میان ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: برای تسریع و تسهیل روابط آماده میزبانی از هیأت‌های تجاری و اقتصادی روسیه در تبریز هستیم و می‌توان نمایشگاه‌های تخصصی به صورت مجازی و یا حضوری برپا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لغو روادید و روان‌سازی تسهیل و تسریع صدور ویزای تجازی بویژه برای فعالان اقتصادی و تجار تاکید کرد و گفت: ضروری است مشکلات حمل‌ونقل کالا از طریق آبی، جاده‌ای، ریلی و هوایی حل شود.
 

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول