اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اهالی عفرین با برپایی راهپیمایی خواستار خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه شدند

شهر عفرین سوریه در استان حلب هم پس از استان الحسکه شاهد راهپیمایی شهروندانی است که خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه و توقف حمایت از گروه‌های شبه نظامی قانون شکن را خواستار هستند.

اهالی عفرین با برپایی راهپیمایی خواستار خروج ارتش ترکیه از همه خاک سوریه شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  اهالی شهر عفرین در استان حلب در شمال سوریه امروز در اعتراض به اشغال این شهر توسط ارتش ترکیه و شبه نظامیان آن راهپیمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری «الاعلام الحربی المرکزی»،  شهروندان سوری در عفرین امروز با برپایی راهپیمایی خواستار بازگشت آوارگان به این شهر و خروج ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح طرفدار آن از همه خاک سوریه شدند.

یک نهاد حقوق بشری در سوریه اعلام کرد که طی سه سالی که از اشغال شهر عفرین در استان حلب سوریه توسط ترکیه و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن می‌گذرد، بیش از ۶۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

نهاد «حقوق بشر عفرین» در گزارشی درباره موارد گسترده نقض حقوق بشر در شهر عفرین که از سال ۲۰۱۸ تحت اشغال ترکیه است، گفت: «طی یک سال گذشته در شهر عفرین ۹۸۷ مورد آدم ربایی رخ داده است که از جمله ربوده شدگان ۹۲ زن بودند، علاوه بر اینکه ۵۰ مکان باستانی این شهر نیز تخریب شده و آثار آن به سرقت رفته است».

اما درباره آمار مربوط به تخلفات صورت گرفته طی سه سال اشغالگری این شهر توسط ترکیه، این سازمان گفت: «بیش از ۶۰۴ غیرنظامی طی این سال‌ها کشته شدند که از جمله آنها ۴۹۸ نفر در حملات ترکیه و گروه‌های وابسته به آنکارا جان باختند».

در این گزارش آمده است: «بر اثر این حملات، ۶۹۶ نفر هم مجروح شدند که ۳۰۳ نفر آنها کودک بوده و حوادث مربوط به انفجار مین و مواد منفجره هم ۲۰۷ مورد بوده است».

این نهاد حقوق بشری گفت که بیش از هفت هزار و ۳۴۳ مورد آدم ربایی طی سه سال گذشته در عفرین صورت گرفته است که هنوز از سرنوشت بیش از نیمی از آنها خبری نیست و حتی برخی از غیرنظامیان چندین بار توسط شبه‌نظامیان با هدف درخواست باج ربوده شدند.

بر اساس گزارش مذکور، صدها هزار نفر از اهالی عفرین طی این سه سال با فرار از خشونت‌ها آواره شدند که شمار آنها تا به امروز به ۳۰۰ هزار نفر می رسد و همچنان هم این موج آوارگی ادامه دارد.

بخش‌هایی از نوار شمالی و شمال غربی مرز سوریه با ترکیه در استان حلب مانند شهر عفرین تحت کنترل ترکیه و شبه‌نظامیان متحد آنکاراست.

با آنکه ارتش سوریه بخش عظیمی از خاک خود را توانست از گروه‌های تروریستی و مسلح پس بگیرد،‌ به دلیل حمایت آمریکا، ترکیه و کشورهای دیگر از گروه‌های مسلح، هنوز شهر ادلب و بخش‌هایی از این استان، به همراه نوار شمالی این کشور و بخش‌هایی از شرق سوریه هنوز در اشغال گروه‌های مسلح و کُردهای متحد آمریکاست.

در همین حال  ارتش سوریه ۱۰ روز پیش، چندین مقر وابسته به گروهک موسوم به «الجبهة الوطنیة» در اطراف دو روستای «کفر عمة» و «تقاد» در غرب استان حلب را زیر بارانی از گلوله‌های توپخانه و راکت قرار داد و گزارش‌ها حاکی از تلفات قابل توجه شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه بود.

شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه نیز روز دوشنبه شاهد تجمع بزرگ علیه ترکیه و همچنین شبه نظامیان کُرد بود.

 تجمع کنندگان به قطعی‌های مکرر آب منطقه که به دست ترکیه و تروریست‌های همسو با آنکارا صورت می‌گیرد و همچنین اقدامات ضد حقوق بشری شبه نظامیان کُرد(تحت حمایت آمریکا) اعتراض کردند و خواستار خروج ارتش‌های ترکیه و آمریکا از کشورشان شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول