اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالیت 1150 گروه جهادی در کردستان/2 هزارفرصت شغلی ایجاد شد

رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و 150 گروه جهادی شناسنامه‌دار در این استان زیر نظر سپاه بیت المقدس فعالیت دارند.

فعالیت 1150 گروه جهادی در کردستان/2 هزارفرصت شغلی ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر عزیزی‌فر در نشست گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان کردستان با سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور, اظهار کرد: این سازمان در راستای طرح‌های اعتلای بسیج در دو حوزه گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و توانسته در زمینه آموزش، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی گام‌های موثری بردارد.

وی افزود: در راستای تقویت و اعتلای فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان کردستان یک هزار و 150 گروه جهادی شناسنامه‌دار در بخش‌های تخصصی ساماندهی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: در طول یک سال اخیر 70 درصد این گروه‌ها در بحث‌های کمک‌های مومنان،, گندزدایی معابر و آموزش دادن اقشار ور راستای پیشگیری از شیوع کرونا نقش داشته‌اند.

عزیزی‌فر یادآور شد: در بحث طرح شهید سلیمانی نیز یک هزار و 461 نفر در قالب 263 تیم ساماندهی شدند که در اجرای این طرح در مناطق محروم استان کمک بسیاری به حوزه سلامت و بهداشت جامعه داشته‌اند.

وی بیان کرد: در بحث صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز توانسته‌ایم با جذب 10 تسهیلگر, 414 صندوق را راه‌اندازی کنیم که با تامین اعتبار 26.5 میلیارد ریالی زمینه اشتغال 2 هزار نفر را فراهم کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه طی چند ماه اخیر 17 زندانی جرایم مالی غیرعمد با کمک بسیج حقوقدانان آزاد شده‌اند، گفت: در طرح شهید رهنمون 4 هزار و 500 نفر در شهرستان‌ها ویزیت شده و توزیع 3 هزار و 500 عینک و 63 عمل جراحی به صورت رایگان توسط تیم‌های پزشکی جهادی در این طرح انجام شده است.

عزیزی‌فر اظهار کرد: همچنین در بحث ماموریت‌های نیروی زمینی نیز در پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی مشغول به فعالیت هستیم و تاکنون 470 واحد مسکن مددجویی را احداث و تحویل داده‌ایم و نیز یک هزار و 300 پروژه عمرانی عام‌المنفعه را در مناطق محروم و روستایی طی 18 ماه گذشته را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول