اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ظریف: ترامپ به زباله‌دان تاریخ پیوست؛ نام سلیمانی خواهد درخشید

وزیر امور خارجه ایران نوشته رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق آمریکا به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

ظریف: ترامپ به زباله‌دان تاریخ پیوست؛ نام سلیمانی خواهد درخشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به اتمام دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

ظریف در توییتر با اشاره به اقدام ترامپ و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «ترامپ، پامپئو و همکارانشان با بدنامی به زباله‌دارن تاریخ سپرده می‌شوند.»

وی در ادامه نوشت: «اما یاد و خاطره سردار سلیمانی و هزاران نفری که به واسطه تروریسم دولتی - و اقتصادی - ترامپ و جنایات او علیه بشریت کشته شدند، آسیب دیدند یا از مواد غذایی و دارویی محروم شدند، همواره خواهد درخشید. شاید نفرات جدید در واشنگتن درس گرفته باشند.»

ساعاتی قبل‌تر دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا به پایان رسید و «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

دولت دونالد ترامپ دی‌ماه سال گذشته در یک اقدام تروریستی  سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» را به همراه یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. مایک پامپئو گفت که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی نقش داشته است.

این اقدام تحریک‌آمیز بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت.

ترامپ گفته بود اعمال این سیاست‌ها ایران را وادار به حضور بر سر میز مذاکره برای عقد توافقی بهتر از برجام - به زعم او- خواهد کرد.

او در دوران رقابت انتخاباتی با بایدن بارها در جمع هوادارانش مدعی شد چنانچه در انتخابات پیروز شود، نخستین تماس تلفنی را از ایران برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید دریافت خواهد کرد. دونالد ترامپ امروز بدون برآورده شدن این آرزو، کاخ سفید را ترک کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول