اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجهیز نیروی هوایی آلمان به 38 فروند جنگنده جدید «یوروفایتر»

نیروی هوایی آلمان در قالب یک پروژه بزرگ قصد دارد به 38 فروند جنگنده جدید «یوروفایتر» تجهیز شود.

تجهیز نیروی هوایی آلمان به 38 فروند جنگنده جدید «یوروفایتر»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت هواپیماسازی «ایرباس» برای ارسال 38 جنگنده جدید «یوروفایتر» به آلمان به توافق رسید.

به گزارش منابع خبری، طی توافق جدید ایرباس با آلمان، این شرکت 38 فروند جنگنده جدید یوروفایتر برای نیروی هوایی آلمان ارسال می‌کند. این توافق آلمان را به بزرگترین سفارش دهنده این نوع جنگنده و بزرگترین برنامه نظامی در اروپا مبدل می‌کند.

این پروژه که «کوادریگا» نام دارد شامل ارسال 30 فروند جنگنده تک خلبان یوروفایتر و 8 فروند جنگنده یوروفایتر دو خلبان است. قرار است سه فروند از این جنگنده‌ها به ابزار آزمایش پرواز (FTI)  و تجهیزات مانیتورینگ در طول آزمایش پروازی هواپیما مجهز شوند.

یوروفایتر تایفون جنگنده چندمنظوره دوموتوره است. این هواپیما توسط کنسرسیومی اروپایی متشکل از سه شرکت «بی‌ای‌ئی سیستمز»، «ای‌ای‌دی‌اس» و «آلنیا آئروناتیکا» طراحی و ساخته می‌شود.  تایفون جنگنده‌ای بسیار چالاک و از توانایی بالایی برای نبرد هوایی نزدیک برخوردار است. 

نیروی هوایی آلمان درقالب کمک به ناتو ماموریت حفاظت از حریم هوایی استونی و لیتوانی را  بر عهده گرفته است. یگان گشت‌زنی هوایی ناتو در بالتیک از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرد. چندی قبل جنگنده‌های یورو فایتر آلمان یک هواپیمای تجسسی روسیه را حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی در منطقه بالتیک رهگیری کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول