اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کارت شناسایی جایگزین دفترچه عشایری می‌شود

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: قرار است تا پایان سال آینده دفترچه تمام عشایر باطل شود و جای خود را به کارت شناسایی عشایری بدهد همچنین یکی دیگر از برنامه‌های مهم که امور عشایری پیگیر آن است بحث پلاک‌کوبی دام عشایر است که در حال حاضر از مجموع یک و نیم میلیون دام عشایر 100 هزار رأس دام پلاک‌کوبی شده است.

کارت شناسایی جایگزین دفترچه عشایری می‌شود

سید ضیا موسوی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: برای تأمین نفت موردنیاز عشایر چندین حواله ۱۲ هزار لیتری صادرشده است که توسط ۲ دستگاه سوخت‌رسان میان آن‌ها توزیع خواهد شد.

وی بابیان اینکه  مراحل صدور کارت تردد برای مناطق عشایری قشلاقی در دست اقدام است، افزود: صدور کارت تردد یا کارت ساماندهی، در راستای شناسایی عشایر فعال انجام‌شده است و تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که شغل و معیشت آن‌ها وابسته به دام و مرتع باشد.

مدیرکل امور عشایر لرستان بیان کرد: قرار است تا پایان سال آینده دفترچه تمام عشایر باطل شود و جای خود را به کارت شناسایی عشایر بدهد.

موسوی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های مهم که امور عشایری پیگیر آن هستیم بحث پلاک‌کوبی دام عشایر است، تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع یک و نیم میلیون دام عشایر 100 هزار رأس از آنان را پلاک‌کوبی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: چند گروه از نیروهای امور عشایری لرستان به مناطق قشلاقی مراجعه می‌کنند و حواله کالاهای موردنیاز مانند جو و نفت را در همان مکان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/85020

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول