اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزیر بهداشت: دست‌بوس سنگربانان سلامتم/ بیمارستان‌های ارتش را در هرمزگان تجهیز خواهیم کرد

وزیر بهداشت گفت: سرانه تخت بیمارستانی ما 1.6 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت است اما در کشورهای مختلف این شاخص 5 یا 6 به ازای هر 1000 نفر است و ما تا پایان این دولت این شاخص را بهبود بیشتری خواهیم داد.

وزیر بهداشت: دست‌بوس سنگربانان سلامتم/ بیمارستان‌های ارتش را در هرمزگان تجهیز خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر سعید نمکی صبح امروز در در مراسم چهاردهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح 30 پروژه حوزه سلامت با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: همواره نگاه خاصی در خدمت به مردم محروم داشتم و یکی از استان‌هایی که همواره از دیرباز جاذبه خدمت در آن برای من وجود داشت، هرمزگان عزیز بوده است که راه پرفراز و نشیبی را تا به امروز طی کرده و حقیقتا کارهای بسیار بزرگی نیز در زمینه عمران و آبادانی و پیشرفت آن صورت گرفته است.

وی به مشکلات ناشی از تالاسمی، مالاریا، بیماری‌های واگیردار و ... در هرمزگان در سال‌های پیش از انقلاب و روند پرتلاش پس از انقلاب برای رفع محرومیت از این استان، به استقرار آی‌سی‌یو و سی‌تی اسکن در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهرهای مختلف استان به عنوان اتفاقی بزرگ در کشور یاد کرد که سبب شده اکنون زیرساخت‌های حوزه سلامت تقویت شده باشند و مردم از خدمات مناسب‌تری برخوردار باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: هر 100 یا 150 سال چنین رخدادی در جهان رقم می‌خورد که کل نظام اجرایی کشورها را زمین‌گیر می‌کند اما با لطف خدا و همت عزیزان در این سرزمین و مجاهدت زنان و مردان عرصه سلامت، شاهد

نمکی به زمین‌گیر شدن ساختار بهداشت و درمان بسیاری از کشورهای مطرح جهان در مواجهه با این بیماری نیز اشاره‌ای داشت و بیان کرد: سرانه تخت بیمارستانی ما 1.6 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت است اما در کشورهای مختلف این شاخص 5 یا 6 به ازای هر 1000 نفر است و ما تا پایان این دولت این شاخص را بهبود بیشتری خواهیم داد.

وی با پیشرفت توأمان بخش‌های مختلف کشور همزمان با شیوع کرونا، گفت: ما هم می‌جنگیم و هم تاریخ می‌سازیم و ما ملتی مصداق کلام حاج قاسم سلیمانی هستیم 

وزیر بهداشت از تلاش‌های استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مجموع نمایندگان استان نیز تقدیر کرد و گفت: روزهایی را فراموش نمی‌کنم که با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تماس می‌گرفتم و این سردار سلامت در تقلای تلاش برای تأمین تجهیزات و امکانات برای درمان با نفس گرفته با من سخن می‌گفت و در کنار همدلی و تلاش دیگر عزیزان توانستیم تا امکانات استان را برای مواجهه با این بیماری تقویت کنیم.

نمکی همچنین اظهار کرد: برای دست بوسی و تکریم خالقان حماسه‌ها به استان‌ها سفر می‌کنم و تاریخ نشان خواهد داد که عزیزان ما در عرصه سلامت چه مجاهدت‌ها کردند.

وی از تجهیز بیمارستان ارتش در هرمزگان نیز خبر داد و گفت: قرار است تا در این منطقه برای جذب توریست سلامت برنامه ریزی کنیم و تا پایان این دولت تعداد قابل توجهی تخت به ظرفیت درمانی این استان اضافه خواهد شد و ما این توسعه را برای مردم عزیزمان که لایق بهترین‌ها هستند، ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ 88055/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول