اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش سرعت تحویل پروژه‌ها در شهرداری منطقه یک همدان/ سرما مانع کار نشد

شهردار همدان با بیان اینکه با وجود فصل سرما پروژه‌های شهرداری منطقه یک تعطیل نشده است گفت: همین امر باعث افزایش سرعت در تحویل پروژه ها به شهروندان خواهد بود.

افزایش سرعت تحویل پروژه‌ها در شهرداری منطقه یک همدان/ سرما مانع کار نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از شهرداری منطقه یک، شهردار همدان از روند عملیات اجرایی پروژه هایی چون احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، استانداردسازی و پیاده رو سازی بلوار شهید اسلامیان، احداث کندرو و پیاده رو خیابان سعدیه، پارکهای نواری پل نیازمند و هنرستان در سطح منطقه یک بازدید کرد.

شهردار همدان گفت: در سالیان گذشته با فرارسیدن فصل زمستان شاهد کاهش عملیات عمرانی و یا حتی تعطیلی پروژه‌ها در سطح شهر بودیم اما طی بازدیدی که در روز جاری از پروژه‌های منطقه یک صورت پذیرفت با وجود تعطیلی رسمی و فصل سرد سال، تمهیدات لازم برای اجرای مناسب پروژه ها در این فصل اندیشیده شده و تمام پروژه‌ها با توان و ظرفیت بالایی در حال انجام هستند که همین امر باعث افزایش سرعت در تحویل پروژه ها به شهروندان خواهد بود.

عباس صوفی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهر همدان، یکی از نکات مهم در افزایش بهره‌وری و سرعت پروژه‌ها افزایش فصول کاری است که با فعال کردن پروژه‌ها در فصل سرد سال مانند پاییز و زمستان امکان پذیر است و منطقه یک شهرداری توانسته است این مهم را به خوبی در اجرای پروژه ها به نمایش بگذارد.

مدیر منطقه یک شهرداری عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری  ۵ هزار متر مربع است که از ابتدای آذرماه با اعتباری ۵۳ میلیارد ریالی آغاز شده و هم اکنون مراحل انتهایی خاکبرداری آن در حال انجام است، که پس از آن عملیات بتن ریزی و لایه های زهکش اجرا خواهند شد.

مسعود دهبانی‌صابر با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم در منطقه یک ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به همراه کودکانشان است عنوان کرد: در سال جاری عملیات اجرایی دو پارک نواری در هنرستان و پل نیازمند آغاز شد که هم اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برند.

وی گفت: مساحت پارک نواری کمال آباد و هنرستان هفت هزار متر مربع است که با اعتباری ۱۳۰ میلیارد ریالی در حال انجام است و می‌تواند با افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تاثیر به سزایی در سلامت جسمی و روانی آنها داشته باشد.

مدیر منطقه یک همدان از اجرای عملیات نهایی زیرسازی و پیاده‌روسازی پارک نواری پل نیازمند خبر داد و گفت: این پارک مساحتی بیش از 10 هزار متر مربع دارد و با توجه به اینکه به موازات خیابان جهان نما است می‌تواند مسیر مناسبی برای پیاده روی شهروندان در تمامی ایام سال باشد، گفتنی است این پارک با اعتباری ۱۴۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از دیگر پروژه های در حال اجرا می‌توان به احداث کندرو خیابان سعیدیه اشاره کرد افزود: یکی از مشکلات ترافیکی که شهروندان طی سالیان اخیر با آن روبرو بودند ورودی خیابان سعیدیه از سمت بلوار ارم بود که به دلیل سرعت بالای خودروها هنگام ورود به این خیابان دچار سانحه می شدند، از این رو عملیات اجرایی این کندرو در حال اجراست و با اتمام این پروژه شاهد تسهیل عبور و مرور شهروندان از این خیابان خواهیم بود.

دهبانی‌صابر از اتمام عملیات استانداردسازی پیاده رو بلوار شهید اسلامیان با مساحتی نوزده هزار متر مربعی تا روزهای آینده خبر داد و گفت: این پروژه که اعتباری ۸۰ میلیارد ریالی داشت مطابق با استانداردهای روز در جهت تسهیل تردد و عبور و مرور شهروندان در مراحل پایانی به سر می‌برد که در آن تمام قوانین و ضوابط پیاده‌روسازی اجرا شده و می توان به استانداردهای مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه ها اشاره کرد.

وی گفت: هم اکنون نیز در این بلوار عملیات اجرای رفوژ وسط با اعتباری در حال انجام است که پس از آن کاشت درختچه‌های زینتی و نورپردازی آنها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول