اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انجام بیش از ۶ هزار عمل فوق تخصصی توسط مرهم/ بالا بودن بیماری‌های همراه تولد در استان‌های خطه زاگرس

مدیرعامل موسسه خیریه مرهم با اشاره به انجام بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی توسط این موسسه گفت: آماده انجام عمل‌های فوق تخصصی فک، صورت، جمجمه و سوختگی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

انجام بیش از ۶ هزار عمل فوق تخصصی توسط مرهم/ بالا بودن بیماری‌های همراه تولد در استان‌های خطه زاگرس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدعلی کیانی در نشست که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد  برگزار شد  به اقدامات درمانی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته طی چهار دهه انقلاب قابل قیاس با دوران قبل نیست اما نیاز به کار بیشتر احساس می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه مرهم بیان کرد: به همین دلیل موسسه مرهم ۳۷ هزار ویزیت فوق تخصصی و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد عمل فوق تخصصی انجام داده که این تعداد جراحی در نوع خود بی‌نظیر است. صورت‌حساب این تعداد جراحی در بیمارستان موجود است.

وی با بیان اینکه دو سوم از این بیماران از خطه زاگرس بودند، افزود: به دلیل رفت و آمدی که به استان‌های زاگرس داشتیم متوجه شدیم بیماری‌های همراه تولد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بیش از حد نرمال و طبیعی است.

مدیرعامل موسسه خیریه مرهم با اشاره به اینکه به ازای هر ۶۰۰ تولید یک شکاف لب وجود دارد افزود: اگر بخواهیم سایر ناهنجاری‌ها را اضافه کنیم آمار در این استان‌ها بالاتر است لذا بنا داریم با استان‌های نامبرده به صورت ویژه همکاری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: به یاری خداوند دو بیمارستان بزرگ داریم که بیمارستان ۱۵ خرداد به عنوان بزرگترین بیمارستان جراحی پلاستیک و ترمیمی خاورمیانه با ۱۱۰ تخت فعال و بیمارستان سوانح و سوخت شهید مطهری بدون تعیین سقف به مردم خدمات ارائه می‌دهند و پیشنهاد کرده‌ایم سومین بیمارستان بزرگ با نام بیمارستان تخصصی فک، جمجمه و صورت در کهگیلویه و بویراحمد احداث شود که موجب پیشرفت این استان می‌شود.

کیانی بیان کرد: همچنین این موسسه آمادگی خود برای جراحی فوق تخصصی جمجمه، فک، صورت و سوختگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را اعلام می‌کند که تا سقف ۳ میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش بهزیستی و سقف ۲ میلیارد برای مددجویان امداد در نظر  گرفته است و هیج‌گونه محدودیت سن، جنس، مذهب و قومیت قائل نیستیم.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام این عمل‌ها شد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه‌ها تا قبل از سال نو عمل جراحی ۳۰۰ بیمار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر در این استان نیازمند خدمات درمانی هستند، افزود: ۸۰۰ نفر از این افراد تحت پوشش بهزیستی، ۷۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد و بقیه کسانی هستند که دفتر ائمه جمعه معرفی کردند که مهندس فتاح و بنیاد مستضعفان هزینه آن را متقبل شده و مدتی است که کار درمان شروع شده است.

همچنین در این نشست قباد مبشری با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۳۷ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۲ میلیاردی که موسسه مرهم برای درمان بیماران تحت پوشش امداد اختصاص داده تحول بزرگی در حوزه درمان مددجویان ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس؛ در پایان این نشست، تفاهم‌نامه میان موسسه مرهم و ادارات بهزیستی و کمیته امداد برای معرفی و انجام جراحی‌های فوق تخصصی جمجمه، فک، صورت و سوختگی مددجویان تحت پوشش امداد و بهزیستی امضا شد.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول