اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حضور در کلاس‌های درس منوط به رضایت اولیای دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و منوط به رضابت اولیای آنها است.

حضور در کلاس‌های درس منوط به رضایت اولیای دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز در نشست شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان، با اشاره به بازگشایی تعدادی از مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانشآموز از اول بهمن، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس و تشکیل کلاس‌های درس بدون الزام و منوط به رضایت اولیای محترم است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در تشکیل کلاس‌های درس، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس بر اساس تصمیم شورای مدرسه بوده و هر کلاس نباید از 10 نفر بیشتر باشد.

اجرای طرح ملی نهضت تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند

وی به طرح ملی نهضت تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند با عنوان طرح هدایت اشاره کرد و گفت: این طرح با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه» اجرا می‌شود و با عنایت به استقرار و فعالیت دبیرخانه استانی در این راستا، ضرورت دارد با تعامل و رایزنی همه جانبه، به منظور بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند در حد توان استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به دستورالعمل وزارتی ساماندهی بهینه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود مدارس گفت: ضرورت دارد زمینه اجرایی شده این دستورالعمل و استفاده حداکثری دانش‌آموزان از امکانات موجود فراهم و گزارش اقدامات به وزارت ارسال شود.

ضرورت نظارت بر روند آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان

قربانی با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان و پیگیری اقدامات و فعالیت‌های مدارس از طریق بازدید از واحد‌های آموزشی و اداری، گفت: برنامه نظارت باید در سطح استان و شهرستان با جدیت پیگیری و در همین راستا ناظرین وزارتی نیز از مدارس استان بازدید خواهند کرد.

وی ملاک ارزیابی فعالیت مدارس را فرم‌های خود ارزیابی ابلاغی عنوان کرد و گفت: در بازدید و بررسی عملکرد مدارس حتما اطلس آموزشی و تهیه رزومه و وضعیت تحصیلی هر دانش‌آموزان مورد بررسی قرار گیرد.

کسب عناوین برتر در المپیاد نانوی دانش‌آموزی

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت و دستاوردهای اخیر استان در حوزه های مختلف پرداخت و موفقیت آموزش و پرورش کردستان در کسب عناوین برتر در المپیاد نانوی دانش‌آموزی، زیست فناوری، شورای آموزش و پرورش و هسته گزینش را تبریک گفت.

قربانی در ادامه بر پیگیری برنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاکید کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون این برنامه‌ها در دستور کار معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف است، گفت: برنامه‌های ابلاغی باید با همکاری مسوولان تعیین شده انجام و گزارش اقدامات به صورت دوره‌ای تهیه و به وزارت ارسال شود.

وی همچنین به موضوع شاخص‌های عمومی و اختصاصی و ارزیابی سالانه و نتایج ارزیابی سال 98 آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه استان نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته است، از اهتمام مسوولین در پیگیری اقدامات تشکر کرد و خواستار تلاش بیشتر برای تحقق کامل شاخص‌ها و رفع موانع و مشکلات شد.

حضور ناظرین وزارتی از هفته آینده در استان

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان کردستان نیز در این نشست، به تشریح نحوه اجرایی شدن شیوه نامه نظارت و بازدید از واحدهای اداری و آموزشی و ارزیابی‌های  صورت گرفته توسط ناظرین استانی به صورت حضوری و غیر حضوری پرداخت و از حضور ناظرین وزارتی از هفته آینده در استان خبر داد .

کامیل محمدی وضعیت ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی استان در سال 98 را تشریح کرد و با بیان اینکه شاخص‌ها در سه سطح استان، شهرستان و بعضا در سطح مدارس مورد ازریابی قرار گرفته است، گفت: در ارزیابی شاخص‌های عملکردی جایگاه استان در سال 97 در رتبه 21 کشوری قرار داشت که در سال 98 با رشد 4.89 درصدی به رتبه 10 کشوری ارتقاء پیدا کرده است.

کسب رتبه برتر کشوری هسته گزینش کردستان

در این نشست مدیر هسته گزینش استان نیز با گرامیداشت 15 دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی( ره ) مبنی بر تشکیل قانون گزینش و تقدیر از زحمات گزینشگران استان و حمایت‌های صورت گرفته در اجرای برنامه‌های این حوزه، گزارشی از فرآیند گزینش استان از ابتدای سال 99 تاکنون ارائه و از کسب رتبه برتر کشوری هسته گزینش استان خبر داد.

جلال احمدی بررسی بیش از 2650 پرونده معرفی شده، نگهداشت نیروی انسانی، توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی هسته، برگزاری جلسات آموزشی برای دانشجو معلمان ورودی و خروجی و آموزش بدو خدمت نیروهای ماده 28 را از اهم اقدامات هسته در سال جاری عنوان کرد.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان نیز با تبریک پیشاپیش هفته زن، برنامه های آموزش و پرورش به این مناسبت را تشریح کرد و در ادامه به معرفی طرح‌های امور زنان در حمایت از بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختر پرداخت.

لیلا حیدری در پایان خواستار توجه به توانایی این زنان فرهنگی و هم چنین توانایی و قابلیت‌های زنان در تصدی و پست‌های مدیریتی شد.

انتهای پیام/2330/72  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول