اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید تا 110 کیلومتر بر ساعت و افزایش سرما/‌هوای‌ کلان‌شهرها‌ به زودی آلوده می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از‌ یکشنبه هفته آینده به بعد احتمال افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید تا 110 کیلومتر بر ساعت و افزایش سرما/‌هوای‌ کلان‌شهرها‌ به زودی آلوده می‌شود

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جمعیتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف در استان‌‌ گیلان، بخش‌هایی از استان‌های قزوین و البرز و همچنین ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و استان البرز داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان گلستان هم بارش برف آغاز شده است، افزود: در مازندران هم بارش برف در ارتفاعات با شدت در حال انجام است، همچنین در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی تاکنون بارش برف داشتیم که ادامه دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: این سامانه امروز در همه مناطقی که ذکر شد فعال است و از شمال شرق کشور امشب خارج می شود.

وی اظهار داشت: به دلیل وزش باد شدید در برخی استان‌ها پیش‌بینی بروز خسارت انجام شده است که لازم است نهادهای متولی در این حوزه آماده باشند.

ضیائیان بیان کرد: انتظار داریم ‌وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و به صورت موقت و لحظه ای حتی ‌تا سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت امروز در استان‌های سمنان، قم، جنوب خراسان رضوی، یزد، شمال شرق اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان داشته باشیم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده سوم بهمن در خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان  و هرمزگان باد شدید ادامه دارد، ‌روز شنبه در شرق کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید ادامه دارد.

وی هشدار داد: اثرات این وزش باد شدید، توفان گرد و خاک خواهد بود همچنین به تاسیسات سبک شهری و روستایی احتمالاً خساراتی وارد می‌شود، در ۲۴ ساعت گذشته هم همین وزش باد شدید در گرگان خسارات ایجاد کرده بود.

ضیائیان تصریح کرد: ضرورت دارد در این مدت گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سازه های موقت به دلیل وزش باد شدید مستحکم شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود کاهش دما را در اغلب نقاط کشور داریم و روز آینده نیز کاهش دما ادامه دارد، امروز در اغلب استان‌های کشور کاهش دما را داشتیم و مراکز استان‌ها هم با کاهش دما مواجه شدند، روز آینده کاهش دما ادامه می یابد و روز شنبه تداوم سرما را در کشور خواهیم داشت ولی دما دیگر کاهش نمی یابد و دمای که روز جمعه حاکم است روز شنبه نیز حاکم خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: از روز یکشنبه روند افزایشی دما در اغلب شهرها خواهیم داشت و از‌ یکشنبه به بعد احتمال افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ صنعتی و کلانشهرها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول