اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارتفاع برف در سونگون به 60 سانتی‌متر رسید/ بارش نیم متری برف در دامنه‌های سهند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی ارتفاع برف در دامنه‌های سهند را نیم متر و سونگون 60 سانتی‌متر اعلام کرد.

ارتفاع برف در سونگون به 60 سانتی‌متر رسید/ بارش نیم متری برف در دامنه‌های سهند

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به دنبال بارش سنگین برف در استان و وجود کولاک شدید از زمان بارش راه 230 روستا مسدود شد که فعلا این رقم به 100 روستا کاهش یافته است.

وی افزود:پیش‌بینی می‌شود با تلاش اکیپ‌های اعزامی به مسیرهای یاد شده تا پایان شب شاهد بازگشایی تمام جاده‌های روستایی باشیم.

علیزاده، راه‌های روستایی مسدود شد را به صورت پراکنده در سطح آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و گفت: روستاهایی که راه‌های آنها مسدود شده مربوط به شهرستان‌های هشترود، سراب، بستان‌آباد، اهر و ورزقان است.

وی، در پاسخ به وضعیت کل جاده‌های استان اظهار داشت: با تلاش اکیپ‌های راهداری و باتوجه به اقدامات صورت گرفته از حین بارش تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

این مقام ارشد استان،در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در عین حال با یادآوری وضعیت کولاکی موجود در جاده‌ها، از شهروندان خواست از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت وجود ضرورت برای ترددهای جاده‌ها حتما با تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و ... اقدام به سفرهای بین شهری کنند.

وی، از وجود کولاک شدید و ادامه‌دار در گردنه‌ها از جمله در گردنه‌های آتاجان و نصیرآباد در آزاد راه،​ گویجبل و سامبران در اهر و شیبلی خبر داد.

علیزاده، بیشترین ارتفاع بارش طی ساعات گذشته و بارش‌های صورت گرفته را مربوط به دامنه‌های سهند با بیش از نیم متر عنوان و اضافه کرد: در اهر و ورزقان شاهد بارش 35 سانتیمتری بودیم.

وی، پیش‌بینی کرد که حجم بارش در ارتفاعات سونگون شاید بیش از 60 سانتیمتر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بار دیگر به شماره گویای 141 حوزه مدیریتش تاکید کرد و به هموطنان گفت که این شماره 24 ساعته همراه مسافران در جاده‌ها در تمام موارد است.

انتهای پیام/60014/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول