اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واردات کالای دارای امکان تولید داخلی خلاف قانون است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: واردات کالاهایی که امکان تولید داخلی دارد، خلاف قانون است.

واردات کالای دارای امکان تولید داخلی خلاف قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان عصر امروز در بازدید از کارخانه اتوبوس‌سازی عقاب‌افشان سمنان اظهار کرد: کارگران در دوران جنگ اقتصادی سربازان خط مقدم هستند و باید به آنها بهای بیشتری داده شود.

وی با ابلاغ سلام رئیس قوه قضاییه به کارگران این واحد تولیدی افزود: امیدواریم روزی در همه حوزه‌های صنعتی به‌خصوص خودروسازی ۱۰۰ درصد وابستگی ما به خارج از کشور قطع شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: باید بتوانیم تمام نیازهای داخلی کشور را به دست کارگران خود و مهندسان داخلی تولید کنیم و این امر یکی از اولویت‌های مهم در عرصه اقتصاد کشور است.

درویشیان در پاسخ به انتقاد مکرر کارگران این واحد اتوبوس‌سازی نسبت به واردات اتوبوس یا شاسی‌های اتوبوس از خارج از کشور گفت: این موضوع در سازمان بازرسی کل کشور بررسی می‌شود و اگر امکان تأمین اتوبوس یا هر کالای دیگری در داخل کشور وجود داشته باشد، واردات آن خلاف قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: اگر امکان تولید داخلی به‌اندازه نیاز کشور باشد، در هر کالایی واردات آن خلاف قانون بوده و حق واردات وجود ندارد و اگر در حوزه اتوبوس‌سازی نیز چنین اتفاقی افتاده باشد، حتماً این مسأله بررسی و پیگیری می‌شود.

عبدالله اکبری‌راد، رئیس هیأت‌مدیره شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این واحد تولیدی چندین ماه به خاطر ویروس کرونا تعطیل شد؛ اما حقوق و مزایای کارگران به‌طور کامل پرداخت شده است، گفت: کارگران سرمایه‌های اصلی و ثروت واقعی این واحد تولیدی هستند و از آنها حفاظت می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید در گفت‌وگویی صمیمانه با شماری از کارگران این واحد تولیدی، سخنان و درد دل‌های آنها را شنید.

کارگران این واحد تولیدی نیز مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و نسبت به بی‌مهری‌هایی که به یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید اتوبوس در کشور در سال‌های اخیر شده است، انتقاداتی مطرح کردند.

یکی از انتقادات مهم کارگران این واحد تولیدی، واردات اتوبوس یا شاسی‌های اتوبوس به داخل کشور با وجود توانمندی بالای تولید داخلی در شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان بود و رئیس سازمان بازرسی کل کشور قول داد آن را به‌طور جدی پیگیری کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول