اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خضریان: استفاده از ادبیات کودکانه به وحدت مجلس و دولت آسیب می‌زند

نماینده مردم تهران در مجلس، استفاده از ادبیات کودکانه را آسیبی برای وحدت مجلس و دولت دانست و گفت: برای خدمت به مردم نیازی به قبیله‌گرایی و دو دسته بازی نیست.

خضریان: استفاده از ادبیات کودکانه به وحدت مجلس و دولت آسیب می‌زند

خبرگزاری فارس-  عباس امامی: علی خضریان عصر امروز (پنجشنبه، 2 بهمن ماه) در جلسه جمع بندی نظارت میدانی در شهرستان رفسنجان، گفت: سفرهای نظارتی قوه مقننه در راستای تحقق وظایف ذاتی و نظارتی مجلس شورای اسلامی است و موجب احیای فرهنگ هایی مانند همدلی بین مجلس و دولت می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع مردم می توانند به همدلی میان مجلس و دولت نگاه کنند که این امر سبب پیگیری و حل شدن مشکلاتشان می شود.

وی افزود: عموما در مجالس گذشته نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود سرکشی می کردند و براین اساس تلاش داشتند تخصیص های بیشتری برای اعتبارات حوزه انتخابیه به دست بیاورند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این مهم در حالی است که طبق قانون همه نمایندگان، نماینده مردم ایران هستند و تصمیماتشان ملی است لذا وظیفه دارند در همه مناطق کشور حضور داشته باشند، متعاقبا مناطقی که نماینده های بیشتری دارند می توانند به مناطق محروم تر کمک کنند که این مهم به تحقق عدالت نزدیک تر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد در سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس از ظرفیت های ملی برای حل مشکلات شهرستان ها استفاده می شود.

وی افزود: به نظر می رسد باید چنین دستاوردهایی را مسئولان برای خودشان مرور کنند زیرا همه ما بر سر سفره امام رحمته الله و شهدا نشسته ایم و بیشترین دین را به آن ها داریم لذا باید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضا شاهد استفاده از ادبیات کودکانه هستیم که این امر می تواند به وحدت میان مجلس و دولت آسیب بزند؛ نیازی نیست در میدان کار و تلاش چه در دولت و چه در مجلس به یکدیگر کنایه بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی می فرمودند اگر کار برای خداوند، مردم و انقلاب اسلامی است، قبیله گرایی و دو دسته بازی لازم نیست؛ بنابراین چرا عرصه انتخابات را باید از صحنه خدمت به صحنه رقابت سیاسی تبدیل کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور اگر مجلس چیزی را بلد نیست بیایید کمک کنید تا با هم آن موضوع را حل کنیم؛ مجلس نیز توجه داشته باشد اگر آقای رئیس جمهور وظایفی برعهده دارد باید بر آن ها نظارت داشته باشد لذا قرار نیست صحنه عمل و تلاش به جدل سیاسی تبدیل شود.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور به مجلس کنایه می زنند و در مجلس نیز برای پاسخ صدایی بلند می شود و مردم نگاه می کنند که رئیس جمهور به مجلس کنایه زده است که این امر برخلاف فرهنگ دینی و آرمان های امام خمینی (ره) است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ای کاش بتوانیم کنار هم باشیم و کار کنیم. 

نیکزاد: دعوت کنندگان مردم به بورس پاسخگو باشند

علی نیک زادثمرین هم در جلسه جمع بندی دستاوردهای نظارت میدانی در شهر رفسنجان، گفت: شهید سلیمانی شخصیتی بی نظیر بود زیرا دارای 5 ویژگی ایمان به خدا، یقین به روز جزا، اخلاص، شجاعت و عشق به ولایت بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم آیت الله یزدی نیز دارای بصیرت و اقتدار بود و نقش انقلابی را تربیت کرد و در واقع سنگربان اندیشه های سیاسی اسلام محسوب می شد؛ ایشان نیز در عمل و نظر ولایت پذیر بود که همواره از ولایت فقیه حفاظت می کرد.

وی با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین علی (ع) معروف به منشور حکمرانی اسلامی به مالک اشتر تصریح کرد: گرفتن خراج و مالیات یکی از محورهای این نامه است؛ در کشور ما مالیات به معنای واقعی و درست پرداخت نمی شود و این در حالی است که وقتی نماینده ای در مجلس سخن از دریافت مالیات می شود همه تصور می کنند به دنبال اخذ مالیات از دستفروشان هستند.

وی ادامه داد: 100 الی 150 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی رخ می دهد لذا دولت می تواند به جای دعوا کردن درصدد جلوگیری از فرار مالیاتی باشد.

نیکزاد جهاد با ظالمان را از دیگر محورهای منشور حکمرانی اسلامی دانست و بیان کرد: در این راستا مدیون خون مدافعان حرم هستیم؛ بن سلمان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد هزینه جنگ با ایران را می دهد لذا اگر جریان مقاومت وجود نداشت به ایران حمله می کردند؛ آمریکا درصدد ایجاد 3 کشور به نام های آذربایجان، عربستان و کردستان است لذا جوانان باید بدانند اگر شهید سلیمانی مرزها را فراتر نمی برد یا باید بی غیرتی را می پذیرفتیم یا در کرمانشاه جنگ می کردیم.

نایب رئیس قوه مقننه اظهار کرد: ساماندهی و بهبود بخشیدن به کار مردم از دیگر نکات مدنظر امیرالمومنین (ع) است؛ بدون قرض سیاسی باید عنوان کرد آیا آنچه بر سر مردم آمده مطابق ارزش های انقلاب و آموزه های دینی است بنابراین کارگزاران نظام باید بدانند اگر نتوانستیم مطابق آرمان های انقلاب امور را پیش ببریم نقص از ما است.

وی ادامه داد: چرا امروزه اکثر افراد به جای دنبال کردن ضابطه ها برای رسیدن به اهدافشان درصدد رابطه ها هستند این امر بیانگر مسائل یاد شده است.

نیکزاد اظهار کرد: آباد کردن شهرها نیز از دیگر نکات نامه امیر المومنین ع به مالک اشتر است؛ باید اذعان کرد عدالت اجتماعی در آباد کردن شهرها رعایت نشده است و تصور شده اگر GDP در سه استان متمرکز شود خوب است لذا به استعدادهای طبیعی در نقاط مختلف توجه نشده است.

وی بیان کرد: براین اساس می توان اذعان کرد 4، 5 استان کشور رو به توسعه هستند اما 10 استان فقیرتر می شوند که این امر سبب افزایش فاصله بین استان ها و حاشیه نشینی می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: این روزها فولاد با قیمت مشخصی تولید می شود اما مسئولان باید پاسخ دهند چرا قیمت فروش آن فاصله زیادی با قیمت تمام شده دارد، 60 هزار میلیارد تومان رانت در حوزه فولاد است و وقتی این صحبت ها مطرح می شود به افراد تهمت می زنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا محصولی که باید 8 هزار تومان فروخته شود با قیمت 18 هزار تومان عرضه می شود.

نیکزاد تصریح کرد: مجلس انقلابی و دولت در اقدامی مشترک 4 الی 5 هزار میلیون تن قیر برای طرح های روستایی، مدارس، راه های عشایری و تحقق عدالت اجتماعی در نظر گرفته اند؛ براین اساس هر تن قیر تولید شده در 3 ماه پیش 4 میلیون تومان فروخته می شد اما اکنون به 8 میلیون تومان افزایش یافته است زیرا چندین کارخانه خصوصی هستند و اقتصاد آزاد را مطرح می کنند که از طریق بورس به کشف قیمت می رسند.

وی تصریح کرد: حاکمیت در رابطه با پاسخگویی موضوع یاد شده کجاست؟ چه کسانی مردم را دعوت به بورس کردند؟ افرادی که مردم را دعوت کردند پاسخگو باشند و مسائل را گردن مجلس نیاندازند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روال حوزه سیمان، فولاد، قیر و بورس عادی نیست؛ به عنوان مثال طی چند مدت گذشته 48 درصد صادرات فولاد کاهش یافته است، از این رو اگر نتوانیم با وجود مجلس انقلابی و دولت انقلابی مشکلات یاد شده را حل کنیم در واقع به معنای تصمیم گیری براساس نفت است نه ارزش های دینی و انقلابی.

وی تصریح کرد: وقتی مجلس هم حرف مردم را می زند چرا برخی ضایع و خرابش می کنند؛ شخصا رزم حسینی را نمی شناسم و رفاقت قدیمی هم با وی ندارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول