اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب الله لبنان: بازگشت انفجارها به عراق مشکوک است

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه انفجارهای تروریستی شهر بغداد را محکوم کرد و آن را مشکوک دانست.

حزب الله لبنان: بازگشت انفجارها به عراق مشکوک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب الله لبنان پنجشنبه‌شب در بیانیه انفجارهای تروریستی شهر بغداد را محکوم کرد و آن را  حادثه‌ای مشکوک دانست.

این جنبش در واکنش به دو انفجار تروریستی شهر بغداد که بر اثر آن ۳۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده، تأکید کرد: «حزب‌الله به‌شدت این انفجارهای تروریستی را که بغداد، پایتخت عراق را هدف قرار داده  و منجر به شهادت و زخمی‌ شدن شماری از شهروندان این کشور شده است، محکوم می‌کند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «بازگشت انفجارها به صحنه [تحولات] عراق به ویژه با افزایش درخواست‌های مردمی و رسمی برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق حقیقتاً مشکوک است و آمریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر بر سازمان الحشد الشعبی و فرماندهان باعزت آن، با این خواسته‌ها مقابله کرد تا بار دیگر عراق را در برابر گروه تروریستی داعش و سایر تروریست‌ها قرار دهد».

به گزارش شبکه المنار لبنان، حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «پاسخ  این جنایت وحشیانه هشیاری و وحدت عراقی‌ها و پایبندی آن‌ها به آزادی و استقلالی و مخالفت آن‌ها با اشغالگری آمریکا است».

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق از جمله شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان این کشور با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول