اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ایران 80 سی‌تی اسکن از محل وام بانک جهانی دریافت کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: ایران از محل وامی که از سال 2005 نتوانسته بود از مراجع بین‌المللی بگیرد، به تازگی 80 سی‌تی اسکن پیشرفته دریافت و در بیمارستان‌های کشور نصب کرده است.

ایران 80 سی‌تی اسکن از محل وام بانک جهانی دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدکامل تقوی‌نژاد عصر امروز در حاشیه سفر وزیر بهداشت به استان هرمزگان اظهار کرد: برای نخستین بار پس از سال 2005 با پیگیری جدی وزارت بهداشت توانستیم وامی که به عنوان حق ما از مراجع بین المللی بود را دریافت و از محل آن 80 سی‌تی اسکن پیشرفته در طی 4 ماه اخیر در نقاط مختلف کشور از جمله در هرمزگان مستقر کنیم.

وی افزود: کار شکنی‌های فراوانی صورت گرفت که ایران به این حق خود از مراجع بین المللی دسترسی پیدا نکند اما با تلاش‌های فراوان این وام از بانک جهانی دریافت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان بدون اشاره به رقم این وام، عنوان کرد: هیأت مدیره بانک جهانی مانع از در اختیار قرارگیری این وام به ملت ایران بود اما در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم این وام را دریافت و یکی از نیازهای مهم و جدی بخش درمان در کشور که دستگاه‌های سی‌تی اسکن است را تأمین کنیم.

تقوی‌نژاد همچنین به پرداخت معوقات جامعه سلامت اشاره و گفت: از سال گذشته حقوق و مزایای کادر سلامت را 150 درصد افزایش داده‌ایم و بیش از 675 نیروی جدید نیز در هرمزگان به کادر سلامت افزوده می‌شوند که معادل 15 درصد بر شمار نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می‌افزایند.

وی بیان کرد: 5 پروژه بیمارستانی اکنون در هرمزگان در حال اجرای عملیات عمرانی است که برای تکمیل این 5 بیمارستان به 1600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/88055/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول