اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

داستان انقلاب در آذربایجان/ پخش فصل دوم سریال ۲۶ قسمتی جلال از شبکه یک

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: فصل دوم سریال جلال جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی معاونت امور استان های رسانه ملی است و در ۲۶ قسمت و با ژانر تاریخی و صحنه‌های زیادی از دفاع مقدس در حال آماده‌سازی برای پخش از شبکه یک است.

داستان انقلاب در آذربایجان/ پخش فصل دوم سریال ۲۶ قسمتی جلال از شبکه یک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی صفری در بازدید از تحریریه خبرگزاری فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه، از نزدیک در جریان نحوه انتشار و پیگیری اخبار در این خبرگزاری  قرار گرفت. 

وی در نشست با سرپرست، خبرنگاران و عکاسان این خبرگزاری به تشریح و واکاوی موضوعات مختلف از جمله مسائل مهم روز رسانه ای استان پرداخت و به سئوالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد. 

مرتضی صفری گفت: تنوع و تعدد رسانه ها در آذربایجان شرقی زیاد است و هر رویداد با ضریب بالا و بازخورد خوب منتشر می‌شود.

 وی افزود: در طول ۱۰ ماه سال جاری فقط ۶۰۰ مورد آفیش رویدادی از برنامه‌های بزرگداشتی، مناسبتی، یادواره ها، همایش ها، از شبکه سهند پوشش داده شده که یک حجم بزرگی از کار و فعالیت رسانه ای است.

 

تولید و پخش 31 هزار ساعت برنامه در صدا و سیمای آذربایجان شرقی/ رشد 16.6 درصدی مخاطب

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقیهمچنین گفت:  این مرکز به لحاظ تولید، تامین و پخش برنامه جزو مراکز اول کشور است و در طول سال بیش از 31 هزار ساعت در حوزه های مختلف پیام برنامه تولید و پخش می کند. 

صفری خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با وجود قرار گرفتن در یک جنگ ترکیبی و شناختی، 16.5 درصد رشد مخاطب داشتیم که در آخرین نظر سنجی، میزان مخاطبان تلویزیون  71.7 درصد بوده و در بین مراکز استان ها در رتبه چهارم کشور قرار داریم و طبق نظرسنجی پاییز امسال ، ۶۹ درصد از مردم استان مخاطب تلویزیون و شبکه استانی هستند. 

وی تصریح کرد: جنس مخاطب آذربایجان شرقی متفاوت از سایر استان هاست چرا که عملیات روانی گسترده ای در کانال های ترکیه، آذربایجان و کشورهای هم زبان اطراف بعلاوه شبکه های فارسی زبان معاند، روی آنها انجام می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ارتقای کیفیت را محور اصلی برنامه های این مرکز عنوان و تاکید کرد به شدت از خنثی بودن برنامه ها پرهیز و تلاش می کنیم به پیام رسانی توجه بیشتری داشته باشیم . ضمن اینکه باید عنصری به نام جذابیت در برنامه ها هم مد نظر باشد در کنار آن وظیفه و تکلیف پرداختن به مباحثی چون دین، اخلاق، امید و آگاهی نیز مورد توجه جدی باشد 

صفری با تاکید بر لزوم عملیات رسانه‌ای برای جهش تولید و حرکت هماهنگ در این خصوص افزود: حمایت از تولید داخلی از مهمترین راهبردهای اصلی برنامه سازی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بوده و این فرآیند امسال با جدیت بیشتری دنبال می شود. 

وی تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز برای گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی ایرانی، تولید برنامه‌های ویژه برای حمایت گسترده و همه جانبه از افزایش تولیدات مرتبط با انواع فرهنگ‌های بومی و قومی کشور، استفاده از تجارب موفق در طراحی راهبرد‌های مرتبط با برنامه سازی‌ها در جهت حمایت از تولید ملی و جهت‌دهی هوشمندانه برای تولید و ترویج پیام‌های آموزشی، تربیتی و اعتقادی مرتبط با فرهنگ کار، کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی، الزام برنامه سازان برای منطبق سازی ساختاربرنامه‌ها مطابق با شاخص‌های جهش تولید ، تولید برنامه‌های ویژه برای حمایت گسترده و همه جانبه از افزایش تولیدات مرتبط با انواع فرهنگ‌های بومی و قومی کشور، حمایت جدی از حضور جوانان ایده پرداز و استارتاپ‌ها، پیگیری مشکلات تولید و تمرکز بر نهضت ساخت داخل در تمام حوزه های برنامه سازی را از جمله هدف گذاری های این مرکز برای جهش تولید عنوان کرد. 

مدیرکل صدا وسیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه خواستار توجه بیشتر به زیرساخت های فنی رسانه ملی در استان شد و با توجه به نقش و جایگاه رسانه ملی در کشور و استان خاطرنشان کرد: رسانه ی ملی ۵۰ درصد اعتبارات موردنیاز برای تبدیل وضعیت فرستنده های استان را تأمین می کند که ۵۰ درصد باقی مانده باید از محل اعتبارات استانی تأمین شود تا مخاطبان در تمام نقاط استان از پوشش کامل برنامه های رادیویی و تلویزیونی بهره مند شوند.

فعالیت 443 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی

صفری با اشاره به فعالیت 443 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در استان و نیاز به تحول جدی از نظر زیرساخت‌های فنی این مرکز و میزان پوشش دیجیتال در استان گفت: این مرکز جزو مراکز پرتعدد فرستنده در بین مراکز استان ها به شمار می رود و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان، با تلاش همکاران سخت کوش حوزه معاونت فنی کوچک ترین اشکال در حوزه سیگنال رسانی در کمترین زمان ممکن رفع می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به تولید فصل دوم سریال فاخر جلال هم اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی روزهای پایانی ضبط را سپری می کند و استفاده از تکنیک های سینمایی ویژه در تصویربرداری صحنه های دفاع مقدس از نکته بارز آن است که در تاریخ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، یک نقطه عطف بی نظیرو مهم به شمار می رود.

 

پخش فصل دوم سریال 26 قسمتی جلال از شبکه یک

صفری ادامه داد : این سریال جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی معاونت امور استان های رسانه ملی است و در ۲۶ قسمت و با ژانر تاریخی و صحنه‌های زیادی از دفاع مقدس در حال آماده‌سازی است که از قد و قواره شبکه‌های استانی بسیار بالاست و قرار است از شبکه یک پخش شود.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در تامین بخشی از هزینه های تولید این سریال فاخر یادآور شد: طبق تفاهم نامه قرار بود شهرداری دو میلیارد تومان در تولید این پروژه مشارکت کند که متاسفانه برخورد مغرضانه بعضی از اعضای شورای شهر ذایقه همه ما را که عاشقانه برای تولید این کار ماندگار تلاش می کردیم تلخ کرد. 

وی ادامه داد: این سریال یک رویداد مهم فرهنگی و رسانه ای است که داستان انقلاب اسلامی در استان را پس از 29 بهمن 56 تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سالهای 61 و 62 روایت می کند و نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهید قاضی طباطبایی، شهید مدنی و شهید علی تجلایی است.

 

به گزارش فارس، قصه فصل دو سریال جلال در ادامه فصل قبلی است و از سال ۱۳۳۸ شروع می شود تا زمان انقلاب و بعد از آن و جنگ بین ایران و عراق ادامه دارد.

در این فصل به زندگی شهید سید محمدعلی قاضی طباطبائی (اولین شهید محراب انقلاب اسلامی) که از مبارزان شیعه در دوران پهلوی بود و در سال ۵۸ شهید شد پرداختیم. همچنین ترور شهید میر اسدالله مدنی دهخوارقانی (دومین شهید محراب انقلاب اسلامی) نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه وقت تبریز و نورآباد ممسنی که در سال ۶۰ به شهادت رسید نیز به تصویر کشیده شده است.

همچنین رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه های اصلی این سریال است. همچنین این سریال اقتباسی از رمان معروف «بینوایان» نیز داشت که در این زمینه می توان به زندگی جلال و رویارویی اش با زن و مرد میانسالی اشاره کرد که از خطای او چشم پوشی کردند و او را بخشیدند.

قصه فصل اول سریال «جلال» که در ۱۵ قسمت توسط امیرحسین ثروتمند به نگارش درآمد، از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۶ در تبریز را به تصویر می کشید و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال ها روایت می کرد.

حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، سنا پورسعیدی، کامیار شکیبایی، فاطمه شکری، حامد منافی و تعدادی بازیگران تلویزیون و بومی آذربایجان شرقی در فصل یک این سریال به ایفای نقش پرداختند.

برای دیدار گزارش تصویری دیدار مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/60027/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول