اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین وضع رنگ‌بندی و محدودیت‌های کرونایی در سمنان

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با تشریح آخرین وضع رنگ‌بندی و محدودیت‌های کرونایی در این استان گفت: شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان آبی و سایر شهرستان‌ها زرد هستند.

آخرین وضع رنگ‌بندی و محدودیت‌های کرونایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پنجشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده اظهار کرد: با توجه به رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، با همکاری و همراهی آحاد مردم قانونمند و اخلاق‌مدار استان، سه شهرستان آرادان، سرخه و میامی در وضع آبی کرونایی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضع زرد قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه چهارم بهمن‌ماه تا جمعه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال می‌شود.

وی گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی ۱ تا ۴ در شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان و فعالیت گروه‌های ۱ تا ۳ در شهرستان‌های با وضع زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع و تنها فعالیت گروه چهار همچنان در شهرستان‌های با وضع رنگ‌بندی زرد کرونایی ممنوع است.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز گفت: فعالیت‌های آموزش حضوری برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی در تمامی شهرستان‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس با تأکید بر اختیار والدین برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، مجاز بوده و در سایر پایه‌ها و دروس همچنان به‌صورت غیرحضوری و مجازی انجام خواهد شد.

خجسته‌پور افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در استان سمنان بر اساس ضوابط اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلامانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم‌جمعیت استان که حداکثر دانش‌آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است، ارائه شیوه آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح وضع تردد خودروهای شخصی در استان، بیان کرد: خودروهای با پلاک‌های ۸۶ و ۹۶ به‌عنوان خودروی بومی استان محسوب می‌شوند و تردد این خودروها در استان بلامانع است.

وی گفت: بر اساس قانون و به‌منظور حفظ وضع و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان سمنان ورود هرگونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع بوده و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: موفقیت به‌دست‌آمده در تغییر وضع شهرستان‌های استان از رنگ قرمز به زرد و آبی مرهون همکاری و مساعدت اقشار مختلف مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و سایر دست‌اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان است.

خجسته‌پور با تأکید بر پرخطر بودن تعدادی از شهرستان‌های برخی استان‌های هم‌جوار، از مردم قانونمند استان سمنان درخواست کرد تا ضمن پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری در استان، به‌هیچ‌وجه به استان‌های دیگر و به‌ویژه شهرستان‌های دارای وضع قرمز و نارنجی سفر نکنند و با دست‌اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول