اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«استراحت در پارکینگ»، روش قدردانی از نیروهای امنیتی مراسم تحلیف بایدن

نیروهای گارد ملی آمریکا که روزها و ساعات سختی را برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن سپری کرده بودند، ساعاتی بعد از اتمام مراسم برای استراحت به محوطه‌های پارکینگی فرستاده شدند.

«استراحت در پارکینگ»، روش قدردانی از نیروهای امنیتی مراسم تحلیف بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از پایان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا، نیروهای گارد ملی که برای تامین امنیت این مراسم در ساختمان کنگره مستقر شده بودند، برای استراحت به پارکینگ‌های اطراف بدون امکانات گرمایشی فرستاده شدند. 

سخنگوی نیروهای گارد ملی واشنگتن بدون آن که مشخصاً بگوید چه تعداد از ۲۵ هزار نیروی گارد ملی که وظیفه تامین امنیت مراسم تحلیف را برعهده داشتند به بیرون کنگره فرستاده شدند، گفت این نیروها به درخواست پلیس کنگره به دلیل ازدحام داخل ساختمان با توجه به برگزاری جلسات قانون‌گذاران به بیرون فرستاده شده بودند. 

به گفته یکی از این نیروها، به واحدی که در ساختمان «دیرکسن» استراحت می‌کردند، ناگهان گفته شد که باید آنجا را تخلیه کنند و آن‌ها مجبور شدند در یک پارکینگ بدون اینترنت، یک پریز برق و یک سرویس بهداشتی برای پنج هزار نیرو، روی زمین استراحت کنند.

 

 

وی گفت: دیروز ده‌ها سناتور و عضو کنگره به میان صف‌های ما آمدند، عکس گرفتند، با ما دست دادند و از ما به خاطر خدماتمان تشکر کردند. در عرض ۲۴ ساعت، دیگر برای آن‌ها کارایی نداشتیم و ما را به گوشه پارکینگ فرستادند. احساس می‌کنیم به شدت به ما خیانت شده است.

به نوشته «پالیتیکو»، بعد از آن که این نشریه این موضوع را رسانه‌ای کرد، قانون‌گذاران ارشد آمریکایی از هر دو حزب در صفحات توییتر خود این تصمیم را مورد انتقاد قرار دادند و خواستار پاسخگویی شدند. بنابر گزارش‌ها، بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع نیروهای گارد ملی به داخل ساختمان کنگره بازگردانده شدند. پیشتر مقامات آمریکایی گفته بودند که تا چند روز بعد از برگزاری مراسم تحلیف تدابیر امنیتی ادامه خواهد داشت. 

هفدهم دی‌ماه، بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی مقابل کنگره برگزار کنند. حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. این افتضاح تاریخی پنج کشته و شماری مجروح برجای گذاشت. 

در پی این حادثه، فضای شهر واشنگتن روزها قبل از مراسم تحلیف شکل امنیتی به خود گرفت و این مراسم سرانجام روز چهارشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی و استقرار ۲۵۰۰۰ نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برگزار شد. علیرغم این تدابیر، تعدادی از قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور در مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید، جلیقه محافظتی هم بر تن کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول