اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۲ میلیون نفر در سرزمین اشغالی زیر خط فقر به سر می‎‌برند

طبق گزارش سالیانه سازمان بیمه رژیم صهیونیستی، نیم میلیون خانوار ساکن سرزمین اشغال زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

۲ میلیون نفر در سرزمین اشغالی زیر خط فقر به سر می‎‌برند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان بیمه رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت معیشت خانواده‌های ساکن سرزمین اشغالی از افزایش میزان فقر در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به نوشته وبسایت عرب۴۸، طبق این گزارش، ۲۱ درصد از ۹.۳ میلیون سکنه سرزمین‌های اشغالی زیر خط فقر هستند که نیم میلیون خانوار و دو میلیون نفر را در بر می‌گیرد. نکته دیگر اینکه ۹۰۰ هزار تن از این افراد کودک هستند. یعنی حدود ۴۵ درصد فقرای سرزمین اشغالی را کودکان تشکیل می‌دهد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که طبق این آمار، در حال حاضر از هر پنج ساکن سرزمین‌های اشغالی یک نفر زیر خط فقر به سر می‌برد. همچنین قرار بود تا این گزارش در ماه دسامبر۲۰۲۰ منتشر شود اما به دلیل محدودیت‌هایی که شیوع کرونا برای آمارگیری ایجاد کرده است، با یک ماه تأخیر منتشر می‌شود.

در این راستا نهادهای مرتبط با رفاه اجتماعی در رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که وضعیت معیشتی در سرزمین اشغالی در پی شیوع ویروس کرونا آسیب جدی متحمل شده و نه تنها خانواده‌های با سطح درآمد پایین آسیب دیده‌اند، بلکه دهک‌های بالاتر نیز متحمل ضرر شده‌اند.

به گفته رادیوی رژیم صهیونیستی گزارش سازمان بیمه این رژیم نشان از ابعاد تأثیر بحران اقتصادی بر فقر و سطح معیشت در سایه شیوع ویروس کروناست.

اما در خصوص ساکنان عرب سرزمین اشغالی، میزان فقر ۵۰ درصد ذکر شده است، یعنی بیش از دو برابر ساکنانی یهودی. طبق این گزارش هر فردی که ماهانه کمتر از ۳۵۹۳ شِکِل در آمد داشته باشد زیر خط فقر محسوب می‌شود.

وبسایت عرب۴۸ در ادامه نوشت که پیوستن رژیم صهیونیستی به سازمان کشورهای همکاری اقتصادی و توسعه  (OECD) در سال ۲۰۱۰ و سپس اجرای تغییراتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده تغییری در بهبود میانگین فقر در سرزمین اشغالی ایجاد نکرده است.

در همین حال، میزان بیکاری نیز بسیار بالاست و تنها از ۲۷ دسامبر سال گذشته یعنی در یک ماه جاری ۱۵۰ هزار نفر دیگر بیکار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیکاران در سایه ادامه بحران کرونا، تا پایان ماه فوریه از یک میلیون نفر عبور کند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز این هفته اعلام کرد که بحران بیکاری در سال ۲۰۲۱  حتی اگر واکسینه کردن با سرعت انجام شود و محدودیت‌ها طی ماههای آتی برداشته شود نیز ادامه خواهد داشت. طبق بهترین سناریو در صورت رفع تمامی محدودیت‌ها و بازگشت زندگی عادی، میزان بیکاری باز هم بالا خواهد ماند و به رقم ۸.۶ درصد خواهد رسید. اما اگر بحران کرونا همچنان ادامه داشته باشد، میزان بیکاری تا ۱۱.۶ درصد نیز افزایش خواهد داشت. میزان بیکاری در سال ۲۰۱۹ به میزان ۳.۸ درصد بود که در سال ۲۰۲۰ به ۱۵.۴ درصد رسید.

عرب ۴۸ در پایان نوشت که طبق گزارش‌های نهادهای مالی رژیم صهیونیستی، حتی اگر تمامی فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شود، باز هم بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر بیکار خواهند ماند و اکنون این دغدغه در میان صهیونیست‌ها وجود دارد که اگر دولت نتواند پرداخت بیمه بیکاری را ادامه دهد، چه شرایطی حاکم خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا بخش زیادی از کسب و کار رژیم صهیونیستی را به تعطیلی کشانده و تاکنون ۵۸۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۴۵ تن دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول