اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر عراق: شخصا بر دستگاه اطلاعاتی کشور نظارت می‌کنم

یک روز پس از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد، نخست‌وزیر عراق ضمن اعلام اقدام برای ایجاد طرحی فراگیر به منظور مقابله با چالش‌های امنیتی آتی در این کشور، گفت که خود شخصا بر دستگاه اطلاعاتی عراق نظارت خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق: شخصا بر دستگاه اطلاعاتی کشور نظارت می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق،‌ امروز (جمعه)، در جلسه فوق‌العاده امنیت ملی عراق به اقدامات اتخاذ شده برای جلوگیری از حملات احتمالی در این کشور پرداخت.

روز گذشته، دو انفجار انتحاری در منطقه الباب الشرقی در بغداد به وقوع پیوست که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق در پی آن ۳۲ تن کشته و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی در جلسه یادشده در ارتباط با انفجارهای روز گذشته در بغداد گفت: «امنیت تنها یک کلمه نیست که در رسانه‌ها آن را بر زبان بیاوریم بلکه یک مسئولیت است. آنچه روز گذشته رخ داد، یک شکاف [در نظام امنیتی] بود و ما اجازه تکرار آن را نخواهیم داد».

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: «داعش روزانه تلاش دارد که خود را به بغداد برساند؛ [اما] این اقدامات در عملیات‌های پیش‌دستانه خثنی می‌شوند. من خود شخصا بر دستگاه‌های اطلاعاتی نظارت خواهم کرد. ما برای اقدام [در این خصوص]  و به منظور اتخاذ تدابیری فوری شرایط جدیدی ایجاد خواهیم کرد».

الکاظمی در ادامه اظهاراتش ضمن تأکید بر یکپارچگی تلاش‌های نیروهای اطلاعاتی این کشور گفت در ارتباط با عراق و مردم این کشور تعارفی در کار نیست.

وی همچنین اعلام کرد که در ساختاری امنیتی و نظامی عراق تغییراتی اعمال شده است و بغداد در حال کار بر روی یک طرح امنیتی فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش‌های آتی است.

 نخست وزیر عراق روز گذشته پس از وقوع انفجار‌های یادشده در بغداد برخی مقامات امنیتی این کشور را برکنار کرد (جزئیات بیشتر).

مصطفی الکاظمی در ادامه اظهاراتش بر لزوم آموزش، ارزیابی توانمندی و آماده‌سازی نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با چالش‌های آتی تأکید کرد و گفت: «در ارتباط با زندگی مردم تعارفی در کار نیست و ما اجازه نخواهیم داد که نهادهای امنیتی درگیر کشمکش‌های میان گروه‌های سیاسی شوند. فرمانده میدانی وظایف سنگینی بر دوش دارد که در صدر آن، تعامل مسئولانه با جایگاه امنیتی قرار دارد. وظیفه ما در این مرحله این است که در سطوح امنیتی، سیاسی و اقتصادی فرماندهان و اعضای ارشدی کارآمد تربیت کنیم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول