اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

امید بستن برخی به آمریکای رو به افول عجیب است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به افتضاحات واکسن آمریکایی-آلمانی فایزر که باعث فوت افراد زیادی شد گفت: عجیب این است که ما هنوز در داخل با افرادی مواجهیم که دلبسته و فریفته آمریکا هستند و امید دارند این کشوری که خودش دچار مشکل‌های فراوانی است مشکلات ما را حل کند.

امید بستن برخی به آمریکای رو به افول عجیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان این که یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی و حفظ فرد و جامعه اسلامی، جهاد با مال و جان در راه خداوند و حفظ امنیت و دفاع از سرزمین اسلامی است، اظهار داشت: در آیات متعدد قرآن کریم تقویت دین الهی و دفاع از جامعه اسلامی مستلزم سرمایه‌گذاری مالی و جانی عنوان شده که البته این سرمایه‌گذاری مایه خیر و برکت و رستگاری در دنیا و آخرت است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ناامنی‌های اخیر در کشورهای منطقه، عنوان داشت: اگر کشورهای اسلامی دیگر مثل افغانستان و عراق نیز مسیر با عزت انقلاب اسلامی را دنبال کرده و برای دفاع از دین متحمل هزینه می‌شدند و در برابر آمریکا آغوش باز نمی‌کردند این گونه هر روز شاهد انفجار و قتل و غارت نمی‌بودند.

آیت‌الله محامی بهره‌مندی کشور از نعمت امنیت در منطقه‌ای که پر از ناامنی است را مرهون تلاش مجاهدان و شهدا و خانواده‌های آنها عنوان کرد و بیان کرد: برگزاری رزمایش‌های متعدد ارتش سرافراز و سپاه مقتدر بازدارنده و امنیت‌آفرین بود.

وی ضمن تشکر از همه نیروهای دخیل در این اقدامات، این اقتدار را در نتیجه هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا دانست و افزود: این رزمایش‌ها اگرچه هزینه دارد ولی هزینه آنها کمتر از آن است که ضعیف باشیم و دشمن به ما حمله کند و این رزمایش‌ها قوت قلبی برای دوستان و جبهه مقاومت و مایه هراس برای دشمنان انقلاب است.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، این شخصیت بزرگوار را همسر شهید، خدمتگزار امامان شهید و مادر چهار شهید معرفی کرد و ابراز داشت: خانواده شهدا به خوبی از حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) درس گرفتند و مومنانه، صبورانه و قهرمانانه عمل کردند.

 آیت‌الله محامی در پایان خطبه اول با اشاره به این که برای خانواده شهدا حتی در حداقل‌ها نیز کم‌کاری کرده‌ایم، گفت: ما شرمنده و مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه دوم نماز جمعه زاهدان با بیان این که یکی از راه‌های تحصیل تقوای فردی و جمعی، ایمان به خداوند، عمل مومنانه و باور به آیات قرآنی و وعده‌های الهی است و هم چنین با ذکر آیاتی از قرآن کریم در این باره، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآن کریم، به پیامبران و مؤمنان وعده یاری داده است و یکی از مصادیق این آیات، پیروزی، ماندگاری و رشد و توسعه علمی و اقتدار انقلاب اسلامی ایران است که در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی آن هستیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: جهان کفر با همه توان و قدرتش خواست که مانع پیروزی انقلاب اسلامی شود اما به اذن خداوند این انقلاب پیروز شد و در ادامه تلاش کردند انقلاب اسلامی را شکست دهند اما این انقلاب ماند و حتی مستکبران و مزدوران‌شان تلاش کردند که مانع رشد، اقتدار و نفوذ انقلاب در منطقه شوند اما مجددا به خواست خداوند روز به روز به نفوذ و قدرت انقلاب اسلامی افزوده شد و در نقاط مختلف جبهه مقاومت حضور پیدا کرده و از منافع ملی و مصالح جامعه اسلامی و جهان اسلام دفاع نمود و منافع دشمنان را به خطر انداخت.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به این که در مقابل، آمریکا شیطان بزرگ که یکه‌تازی می‌کرد گرفتار مکر الهی شد و هر روز قدرتش رو به افول است، افزود: درگیری‌های خیابانی، اشغال کنگره، بازپس گیری و تبدیل کنگره به پایگاه نظامی، جابه‌جایی قدرت در حالتی شبیه حکومت نظامی، اختلافات و اختلالات داخلی، تقویت روحیه افراط گرایی در آمریکا، تشدید دوقطبی سیاه و سفید و اوج‌گیری تجزیه‌طلبی نشانگر این است که قدرت آمریکا در داخل رو به افول است چه برسد به این که بتواند در برابر ایران و جبهه مقاومت که به لطف خداوند روز به روز قوی تر می‌شوند بخواهد از مزدورانش حمایت کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به افتضاحات واکسن آمریکایی-آلمانی فایزر که باعث فوت افراد زیادی شد و حتی کادر درمانی آن جا حاضر به استفاده از آن نشدند، عنوان داشت: عجیب این است که ما هنوز در داخل با افرادی مواجهیم که دلبسته و فریفته آمریکا هستند و امید دارند این کشوری که خودش دچار مشکل‌های فراوانی است مشکلات ما را حل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: رهبر بصیر و شجاع انقلاب اسلامی دشمن را خوب شناخت و دانست قدرت استکبار رو به افول است و هشدار داد که به دشمن امید نداشته باشیم و هر رئیس جمهوری که در آمریکا بیاید از جبهه کفر است و دلسوز ما نیست.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: مسئولان به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و نگاه‌شان به داخل و توکل شان به خدا باشد.

وی خطاب به مسئولان استان، مشکلات فعلی را جزئی دانست که با اندکی تدبیر و مدیریت قابل حل است و گفت: اگر قوت مدیریتی باشد و هم و غم ما حل مشکلات مردم باشد این وضع سامان پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول