اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عادی انگاری کرونا اشتباه جبران‌ناپذیری است

امام جمعه اراک گفت: عادی انگاری کرونا و تصور اینکه این بیماری کاهش یافته و برطرف شده، یک اشتباه غیرقابل جبران است.

عادی انگاری کرونا اشتباه جبران‌ناپذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک؛ آیت‌الله قربان‌علی دری نجف آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: با تلاش کادر بهداشت و درمان و رعایت موازین بهداشتی شاهد کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا هستیم.

وی افزود: نباید تصور کنیم این بیماری مهار و یا کنترل شده است، هرگونه عادی انگاری صدمات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: کشور در بیماری کرونا خسارت‌های بسیاری را متحمل شد، خانواده‌‌های بسیاری آسیب دیدند که باید دست به دست هم داده و این خسارت‌ها را جبران کنیم.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: به برکت انقلاب بهداشت و درمان، داروسازی و سلامت کشور تحولات گسترده‌ای  و بسیار مثبتی را پشت سر گذشته و به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده که نمونه آن افزایش امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۸ سال است.

وی گفت: کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزاد و پرورش پزشکان متخصص و فوق تخصص از دیگر دستاوردهای کشور در حوزه سلامت است.

 امام جمعه اراک تاکید کرد: امروز کارنامه انقلاب، کارنامه بسیار درخشان و قابل دفاعی است که باید از این دستاوردها به خوبی محافظت کرده و آن را برای آیندگان و نسل جوان بازگو کنیم.

دری نجف آبادی همچنین برگزاری رزمایش‌ نیروهای مسلح را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: نه تنها در حوزه پزشکی بلکه در حوزه نظامی و دفاعی نیز دستاوردهای ایران بسیار ارزشمند است که بدون شک این موفقیت‌های چشمگیر مرهون هدایت‌های حکیمانه فرماندهی کل قوا، خون مقدس شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی جان‌برکفان نیروهای مسلح  در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر امنیت کشور در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و هیچ قدرتی را توان مقابله با ایران نیست.

امام جمعه اراک گفت: قبل از پیروزی انقلاب آمریکا، اسرائیل و غرب در کشور حکمرانی می‌کردند و اختیار تمام امور را در دست داشتند اما اکنون تمام قدرت، مجلس، دولت، رهبری، مجلس خبرگان و نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند و این مردم هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند.

 دری نجف‌آبادی وجود برخی فسادهای مالی و اخلاقی و مشکلات اقتصادی در کشور را امری ناپسند دانست و گفت: نمی‌توان فساد را به طور مطلق در جامعه از بین برد، اما جریان کلی حاکمیت نظام اسلامی پیرو ولایت، تقوا، اهل بیت(ع)، دین مبین اسلام و برخورد با مفسدان و عدالت اجتماعی است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول