اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 43 هزار و 706 نفر رسید/ انجام 120 تست به ازای هر هزار نفر

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ابتلای 43 هزار و 706 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده است که یک هزار و 122 نفر از این آمار فوت کرده‌اند.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به  43 هزار و 706 نفر رسید/ انجام 120 تست به ازای هر هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 733 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 565 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 36 هزار و 973 مورد بوده است که 50 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 43  هزار و 706 نفر رسیده است.

در حال حاضر 141 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که چهار مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 905 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 122 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

ظرفیت استودیو سلامت از سوی شهرستان‌ها مغفول مانده است

استاندار زنجان گفت: متاسفانه شهرستان‌های استان استقبال چندانی از استودیو سلامت نمی‌کنند، این در حالی است که می‌توانند از این ظرفیت برای آگاه‌سازی بهره بگیرند.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه نزدیک به ۱۳۰ هزار تست در استان انجام شده که بالاترین میزان تست در کشور نسبت به جمعیت است، اظهار کرد: به ازای هر هزار نفر، از ۱۲۰ نفر تست گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم طی دو ماه آینده این میزان تست را به ازای هر هزار نفر جمعیت به ۳۰۰ نفر برسانیم که خوشبختانه زمینه آن نیز فراهم شده است، تصریح کرد: اگر ذره‌ای در مبارزه با کرونا غفلت کنیم، قطعاً افراد درگیر این بیماری خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه تست گرفتن به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات بعدی به‌ویژه موضوع قرنطینه مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه کرد: برخی از مبتلایان امکانات لازم را برای قرنطینه شدن در منزل ندارند اما متاسفانه نسبت به قرنطینه شدن در منزل اصرار دارند که همین امر سبب به خطر افتادن سلامت سایر افراد خانواده به‌ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه در راستای کنترل بیماری، تعداد مراکز ۱۶ ساعته از ۱۱ مرکز به ۲۲ مرکز افزایش یافته است، گفت: یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهت‌گاهی نیز برای بیماران کرونایی آماده شده و اکثر این تخت‌ها یا در هتل و یا در مهمان‌سرا مستقر است.

استاندار زنجان از همراهی ۷هزار و ۷۳۸ همیار سلامت در راستای مبارزه با کرونا در استان خبر داد و افزود: این همیاران سلامت از روستاها گرفته تا کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی، کمک‌حال ستاد مبارزه با کرونا هستند.

حقیقی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، تصریح کرد: فلسفه نام‌گذاری این طرح، این است که ما با تأسی از نام، مرام و سیره این شهید والامقام با بزرگ‌ترین مشکل دنیا مبارزه کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه طی آذرماه امسال ۲۲ هزار و ۷۵ مورد تست در استان انجام شده است، عنوان کرد: متوسط نسبت کرونا در استان ۱۱ درصد کاهش یافته است که در حال نزدیکی به هدف، یعنی زیر ۱۰ درصد هستیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با پرداختن به این موضوع که آنچه در اجرای طرح شهید سلیمانی مهم به نظر می‌رسد، استمرار اجرای این طرح و خروجی حاصل از آن است، تصریح کرد: اجرای این طرح در استان آثار خوبی داشته و تقریباً به اهداف تعیین شده رسیده‌ایم.

حقیقی با تاکید بر اینکه استان زنجان در پیک سوم کرونا موفق بوده و بیماری روند نزولی را طی کرده است، گفت: زمانی که روند بیماری کاهش می‌یابد، آن زمان بهترین فرصت برای انجام اقدامات محدودکننده است تا بتوانیم بیماری را به‌طور کامل ریشه‌کن کنیم.

وی با بیان این مطلب که هدف اصلی طرح شهید سلیمانی، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، اضافه کرد: وقتی زنجیره انتقال فراگیر می‌شود، قطع کردن آن هم مشکل خواهد بود، به همین خاطر موضوع بیماریابی در این طرح مورد توجه جدی است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول