اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایران، چین و روسیه؛ از محورهای تماس مشاور امنیت ملی بایدن و شرکای اروپایی

مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با شرکای اروپایی و همتای ژاپنی خود، مسائل پیرامون ایران، چین و روسیه را به بحث گذاشت.

ایران، چین و روسیه؛ از محورهای تماس مشاور امنیت ملی بایدن و شرکای اروپایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت جدید آمریکا در اولین تماس تلفنی با همتایان اروپایی و ژاپنی خود، پیمان ناتو و مسائل پیرامون ایران، چین و روسیه را به بحث گذاشت.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «امیلی هورن» سخنگوی سالیوان روز جمعه گفت وی با «امانوئل بُن» همتای فرانسوی و «جان هکر» همتای آلمانی، «شیگرو کیتامورا» همتای ژاپنی خود و همچنین «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس، «تماس‌هایی جداگانه» برقرار کرده است.

هورن گفت: «آقای سالیوان در تماس با شرکای اروپایی، بر تمایل دولت بایدن جهت تقویت اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس تأکید کرد و آمادگی ما برای همکاری نزدیک با متحدان اروپایی درخصوص طیفی از اولویت‌های مشترک از جمله مسائل چین، ایران و روسیه را تصدیق کرد».

هورن افزود، سالیوان در تماس با کیتامورا بر اهمیت اتحاد ژاپن و آمریکا و تمایل دولت جدید برای رسیدگی به چالش‌های مختلف درخصوص شیوع ویروس کرونا و مسائل مربوط به کره شمالی و چین تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول