اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پایان مسئولیت، پایان پاسخگویی نیست/ جوانان انقلابی و نخبگان دانشگاهی به موضوع فساد حساس باشند

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس با تاکید بر اینکه پایان مسئولیت، پایان پاسخگویی نیست، گفت: جوانان این مرز و بوم تمامی تخلفات را فارغ از مسئول بودن و مسئولیت داشتن و یا اتمام مسئولیت شخص متخلف، مطالبه و پیگیری خواهند کرد.

پایان مسئولیت، پایان پاسخگویی نیست/ جوانان انقلابی و نخبگان دانشگاهی به موضوع فساد حساس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا شیرالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته در شیراز با اشاره به اهداف و رویکردهای قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس، به ضرورت توجه و لزوم پیگیری و رسیدگی به مفاسد اقتصادی که امروز متاسفانه گریبانگیر برخی ساختارهای اداری و اقتصادی ملت ما است تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم و حیاتی مردم در این امر حیاتی یعنی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: وجود فساد در برخی ساختارهای اقتصادی و اداری جمهوری اسلامی امروز بعد از ۴۲ سال از وقوع انقلاب اسلامی به هیچ عنوان پذیرفته و شایسته آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نیست.

شیرالی افزود: امروز مردم غیور و شهیدپرور ایران نباید شاهد برگزاری دادگاه‌های فساد باشند در عوض باید تمام پتانسیل سیستم‌های اداری، دولتی و قضایی کشور به این سمت و سو متمرکز شود که از این اتفاقات جلوگیری شود.

حکم مفسدین فی‌الارض نباید در دالان‌های قوه قضاییه خاک بخورد

وی ادامه داد: ما نباید منتظر این بمانیم که فساد اتفاق بیفتد و با آن برخورد کنیم و کار به جایی برسد که اگر حکمی را برای یک مفسد فی الارض مثل بابک زنجانی ها و دیگران صادر می‌کنیم، این حکم در دالان‌های قوه قضاییه خاک بخورد.

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی فارس تاکید کرد: امروز باید جامعه نخبگان دانشگاهی و حتی مردمی که در گوشه و کنار این مرز و بوم زندگی می‌کنند انقدر به موضوع فساد حساس باشند که در تصمیم‌گیری‌های هر روزه و هر ساله خودشان ملاک انتخاب، ملاک تصمیم گیری و ملاک رای دادن به افراد مختلف را برای نمایندگی مردم غیور، در حوزه‌های مختلف مد نظر قرار دهند.

وی گفت: باید کسانی در راس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای تصمیم‌های این مرز و بوم قرار گیرند که دلشان و تمام تار و پود زندگی شان برای بیت‌المال حساس باشد و نسبت به این موضوع بی خیال و ساده انگار نباشند.

شیرالی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه در سه سال گذشته اذعان داشت: چندین ماه است که قرارگاه استانی آن به واسطه همکاری تعدادی از جوانان متخصص و متعهد این استان شکل گرفته و هدف قرارگاه در مرحله اول شناسایی گلوگاه‌ها و منافذی است که یک عده مفسد که هدفشان به جز دستبرد زدن به منابع مردم نیست از آن استفاده می‌کنند. 

وی افزود: در مرحله دوم ما با استفاده از کارگروه‌های تخصصی که در اختیار داریم و استفاده از مسئولین و مدیران متعهدی که در همین ساختار در حال فعالیت هستند سعی می‌کنیم این منافذ و گلوگاه‌ها را شناسایی کنیم، در مرحله سوم با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و نخبگانی ایراد کار را پیدا کرده و راه حل های مناسب برای برطرف کردن این گلوگاه ها را شناسایی و مدون می‌کنیم. 

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان مرحله چهارم را استفاده از ظرفیت مطالبه‌گری اجتماعی و عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: ما از مسئولین امر در تک‌تک ادارات و سازمان‌های جمهوری اسلامی که موظفند با فساد مقابله کنند، مطالبه می‌کنیم تا راه حل های تخصصی که کارگروه‌های مختلف شناسایی و در قالب طرح‌های مختلف ارائه کرده‌اند را پیاده سازی کنیم. 

وی گفت: در طول تاریخ بشریت هرگاه یک نهضت و سازمان اجتماعی- مردمی شکل گرفته که الهی بوده، به واسطه بت‌ها و نمادهای شیطانی از مسیر خارج  و منحرف شده است. انقلاب حضرت موسی را یک سامری از بین برد، ۴۰ سال تلاش شبانه روزی پیغمبر اسلام و یاران باوفایش و شهادت های آنچنانی که در تاریخ نقل شده را همان سامری های صدر اسلام از بین بردند. امروز نیز مفسدین فی الارض در حوزه اقتصادی همان سامری هایی هستند که دارند انقلاب اسلامی را به سمت انحراف می کشند؛ اما مردم جمهوری اسلامی در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کردند که هر کسی در مسیر پیشرفت و پیشبرد انقلاب اسلامی قرار گرفته و خواسته به آن صدمه ای وارد کند را از پیش رو برداشتند.

چاره کار در سپردن کارها به جوانان است

شیرالی تصریح کرد: امروز باز هم این فرصت در اختیار ما است، مردم ما در دهه های اخیر تاثیر تصمیم‌گیری‌های خود را در عرصه سیاسی دیده اند، ما امروز باید تصمیم بگیریم و طبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند چاره کار در سپردن کارها به جوانان است، در راه مبارزه با مفاسد و در راه از بین بردن این هیولای چند سر، باز هم این جوانان را معتمد خودمان بدانیم و به آنها اعتماد کنیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان فارس گفت: ما ز تمام ظرفیت‌های نخبگانی که در دانشگاه‌ها، حوزه و در ادارات و سازمان های متنوع و گوناگونی که در حال فعالیت هستند استقبال می کنیم.

او افزود: همچنین از ظرفیت تمام دلسوزان و متعهدین به انقلاب اسلامی نیز استفاده کرده تا بتوانیم ذره‌ای از بار سنگین مبارزه با فساد را بر دوش بکشیم.

 وجود همین رخنه‌ها و فسادها دلیل نابرابری‌های اجتماعی است

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته تعالی هستند. امروز اگر در برخی عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دچار نابرابری و ناعدالتی هستیم دلیل آن، وجود همین رخنه ها و فساد هایی است که عده‌ای محدود با در نظر نگرفتن مصالح اجتماعی و عمومی جامعه برای ما به وجود آورده اند،کسانی که از نظر عِده و عُده درصد بسیار بسیار اندکی هستند؛ اما به واسطه رانت و تخلفات سنگین امروز برای ما تصمیم گیری می‌کنند.

شیرالی افزود: وقتی به عنوان یک جوان که اتفاقات و ملاحظات سیاسی و اقتصادی جامعه را رصد می‌کنیم می‌بینیم که در انتهای هر سال گزارش تفریق بودجه سالانه توسط دیوان محاسبات کشور تهیه و در مجلس قرائت می‌شود و گاهی اوقات نابرابری و عدم اجرای قانون در قانون بودجه مشاهده می شود! چه کسی پاسخگوی از بین رفتن و تضییع بیت المال است؟ ما تا کی باید مشاهده کنیم که برخی اشخاص به واسطه جناح گیری های سیاسی و استفاده کردن از ظرفیت رسانه و منحرف کردن افکار عمومی بخواهد از عملکرد خود  سوء استفاده کنند. قطعاً جوانان نسل ۳ و ۴ انقلاب اسلامی همانطور که نگذاشتند مرزهای جمهوری اسلامی به لحاظ جغرافیایی و خاکی مورد تعرض احدی قرار بگیرد، اجازه نخواهند داد مرزهای اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز مورد تعرض قرار گیرد.

وی گفت: توان مردم ما، توان جوانان نخبه ما، توان جامعه دانشگاهی ما، توان حوزه‌های علمیه ما آنقدر است که امروز بتواند جریان فساد را از این جامعه خارج کند. 

در پایان باید گفت: آنچه امروز مشاهده می‌کنیم در برخی از سازمان‌های عریض و طویل که به واسطه اینکه تا چند ماه دیگر دوره مسئولیت آقایان تمام می‌شود دارند قراردادهایی را بدون تشریفات قانونی منعقد و پول ها را در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که هیچ گونه توجیه فنی و اولویت‌بندی شهری ندارد. من یک نکته را به این آقایان عرض کنم و آن اینکه پایان دوره مسئولیت مساوی و معادل پایان دوره پاسخگویی نخواهد بود، جوانان این مرز و بوم تمامی تخلفات را فارغ از مسئول بودن و مسئولیت داشتن و یا اتمام مسئولیت شخص متخلف مطالبه و پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول