به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کوروش دلشاد در نشست مشترک شورای مدرسه و شورای دبیران هنرستان کشاورزی آیتالله ملکحسینی با تشریح اهداف و وظایف ارکان اصلی مدرسه در آیین نامه اجرایی مدارس گفت: مدیرمدرسه ، شورای مدرسه، شورای دبیران، انجمن اولیا ومربیان و شورای دانش آموزی از ارکان و عوامل مهم و تاثیرگذار در اداره مدرسه هستند که نقش کلیدی در ارتقاء کیفیت آموزشی و اداره بهتر مدارس دارند.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با تقدیر و تشکر از مدیرپرتلاش و مجموعه عوامل اجرایی و دبیران هنرستان کشاورزی که با وحدت و همدلی در راستای کیفی سازی آموزش تلاش میکنند عنوان کرد: همدلی بی نظیر ونظرات ارزشمند همکاران برای آسیب شناسی فعالیتهای آموزشی و تلاش برای رفع آنان قابل تحسین و تقدیر است.
بالاترین مرجع تصمیم گیری در مدرسه شورای مدرسه است که 40 وظیفه بر عهده دارد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: مدیران مدارس ، شوراهای مدارس از قبیل شورای مدرسه،دبیران، انجمن اولیا ومربیان و دانش آموزان را تقویت کرده و تصمیمات مدیریتی خود را بر پایه مشارکت جویی برای تحقق اهداف آموزشی استوار سازند.
وی ادامه داد: بالاترین مرجع تصمیم گیری در مدرسه شورای مدرسه است که 40 وظیفه بر عهده دارد و در شرایط کرونایی اکثر تصمیمات در اداره مدرسه به این شورا واگذار شده است و شورای معلمان نیز باید مشارکت جدی دربرنامههای مدارس داشته باشند.
دلشاد، به ویژگیهای مدیران مدارس که نقش مهمی در اداره مدرسه و تعالی دانش آموزان دارند پرداخت و افزود: دانشافزایی بروز، تمکین به دستورالعمل ها و بخشنامهها، ایجاد صمیمت در مدرسه در عین قاطعیت در برخوردها و قدرت تعامل برای بسیج امکامات درون وبرون سازمانی ازمهمترین ویژگی مدیران مدارس است که خوشبختانه مدیر هنرستان آیت الله ملکحسینی در این زمینه از موفق ترین مدیران شهرستان بویراحمد است.
دلشاد، تلاش جهت جلب مشارکت فکری و عملی معلمان در برنامهریزی مدیران را از عوامل تأثیرگذار در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانست و اظهار داشت: هر چه تصمیمها در مدارس با فکر و مشارکت عوامل دخیل در امر تعلیم وتربیت گرفته شود از قوت ، استحکام و درستی بالاتری برخوردار است.
مدرسه کانون مهم تحول فرهنگی و ارزان ترین راه برای بهبود شاخصهای جوامع بشری است
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در ادامه، با اشاره به نقش و جایگاه مدرسه در جامعه گفت: مدرسه به تعبیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون فرهنگی و تحول محله و عاقلانهترین ، موثرترین، پایدارترین، کم آسیبترین و ارزانترین راه برای بهبود تمامی شاخص های جوامع بشری است.
وی رسیدگی همه جانبه به مدرسه را بسیار مهم دانست و از همه دستگاهها و عوامل مدرسه و اعضاء انجمن اولیاء و مربیان خواست تا آموزش و پرورش را برای تجهیز، پویایی ونشاط در مدارس یاری کنند.
این مسئول به تبیین نقش کلیدی مدرسه در تحول در سطح جامعه پرداخت و گفت: اگر در جامعه به دنبال بهبود اخلاق شهروندان، کاهش جرائم، اعتیاد، خشونت و آسیبهای اجتماعی، افزایش اشتغال، امنیت، قانون مداری، مهرورزی و کمک به همنوعان، حفظ محیط زیست، مصرف بهینه ماده و انرژی، مقاومت و تاب آوری، ارزش مداری و حقطلبی و بسیاری از شایستگیهای پایه شهروندی هستیم و یا در مقیاس کوچکتر، میخواهیم در محلهی ما ادب در برخوردها وجود داشته باشد، حیا و عفاف رایج باشد، حقوق و حرمت همسایگان رعایت شود، باید به مدرسه به عنوان سرچشمه رشد و پویایی فرزندان این مرز بوم ، بیش از هر زمان دیگر توجه کنیم.
توجه به آموزش دانش آموزان توسط معلمان در شرایط بحران کرونا جهادی عظیم است
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، پاسخگویی به نیازهای امروز و فردای دانشآموزان را از رسالتهای معلمان دانست و گفت: در شرایط کرونایی که آموزش حضوری میسر نیست معلمان تلاش کردند آموزش و ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع نشود که حقیقتا فعالیت آنان نیز در کنار کادر درمان که به سلامت مردم توجه میکردند توجه به آموزش دانش آموزان نیز توسط معلمان در شرایط بحرانی کرونا جهادی عظیم است که باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
دلشاد، آموزش وپرورش را زیربنای توسعه در همه ابعاد دانست و گفت: آموزش ابزار توانمند سازی افراد جامعه است که اگر به آموزش و پرورش در تصمیمگیریهای و برنامهریزیهای کلان توجه شود شاهد رشد و پویایی و تربیت نیروی انسانی خلاق، پرسشگر و متعهد برای آینده خواهیم بود.
بیش از 60 درصد نیروی انسانی آموزش وپرورش بویراحمد مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه بیش از 60 درصد نیروی انسانی آموزش وپرورش بویراحمد مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند گفت: چه اشکالی دارد که نیروی انسانی تحصیل کرده با مدارج علمی در آموزش و پرورش از نظر حقوقی همتراز با دیگر اعضای هیات علمی در بقیه دستگاههای آموزشی در کشور باشد.
این مسئول هزینه در آموزش و پرورش را سرمایهگذاری برای آینده کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید کردند که مسئولان دولت به ویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معیشتی معلمان نگاه ویژه و فراتر از دستگاههای دیگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزینه در این مجموعه، سرمایهگذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است.
تحصیل در رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش تضمینی مطمئن برای آینده شغلی دانش آموزان
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش مهارت آموزی را علاج حل مشکل اشتغال در کشور دانست وگفت: اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت در دستور کار آموزش و پرورش است و طبق سند تحول و برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش سوق داده شوند.
دلشاد ، ترویج فرهنگی و همکاری خانواده ها برای تحصیل بیشتر دانش آموزان در رشته های فنی را بسیار مهم دانست وگفت: درشرایط کنونی حدود 24 درصد دانش آموزان در سطح استان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که نسبت به میانگین کشوری که 35 درصد است عقب هستیم .
وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان بویراحمد 2382 نفر در هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش تحصیل میکنند.
دلشاد، فراهم ساختن زمینه کار و تضمین اشتغال نسل آینده کشور را بسیار مهم و از دغدغه های مسئولان دانست و افزود: تحصیل در رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش به عنوان یک تضمین مطمئن برای آینده شغلی دانش آموزان است که باید همه تلاش کنیم تا ضمن توسعه وتجهیز هنرستانها جهت کارهای عملی دانش آموزان نیز به سمت این رشته ها گرایش بیشتری پیدا کنند.
رشته های هنرستان کشاورزی توسعه می یابد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه کشاورزی از محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است گفت: با همکاری و تعامل با مرکز تحقیقات و نیازسنجی بازارکار درسال تحصیلی آینده از رشتههای هنرستان کشاورزی توسعه پیدا میکنند.
دلشاد، در پایان از آمادگی آموزش وپرورش برای همکاری با هنرستان کشاورزی برای برای ارتقاء فعالیتهای آموزشی وپرورشی خبر دادو گفت: تا انجا که قانون اجازه دهد آماده همکاری برای توسعه وتجهیز این هنرستان هستیم.
بستر را برای ارتقاء کیفیت آموزشهای مهارتی هنرستان کشاورزی فراهم می کنیم
معاون آموزشی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه تاسیس هنرستان کشاورزی با توجه به ظرفیتهای استان در بخش کشاورزی را از اقدامات خوب و ماندگار برای تربیت نیروی انسانی عنوان کرد.
فرامرز روزبهی ، نیروی انسانی شاغل در هنرستان کشاورزی را از نیروهای توانمند و متخصص در حوزه آموزش دروس تخصصی ،عمومی و شایستگی های فنی عنوان کرد وگفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه وتجهیز هنرستانهای کشاورزی تلاش می کنیم با رفع مشکلات این هنرستان بستر را برای ارتقاء کیفیت آموزشهای مهارتی بیش از پیش فراهم کنیم.
وی تلاشهای مدیر هنرستان کشاورزی در بر طرف کردن مشکل فضای آموزشی را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: با برنامهریزی و تعامل خوب با آموزش و پرورش این هنرستان را به قطب تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی تبدیل می کنیم.
تلاشهای بیوقفه دبیران برای کمک به آموزش دانشآموزان در شرایط کرونایی ستودنی دانست
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز دراین جلسه ضمن تشکر از حضور مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در جلسه مشترک هم اندیشی وتبادل نظر شورای مدرسه وشورای دبیران این هنرستان، تلاشهای بیوقفه دبیران و کادر اجرایی هنرستان را برای کمک به آموزش دانش آموزان درشرایط کرونایی ستودنی دانست وگفت ؛ تمام تلاش من و همکارانم در این است که هیچ دانش آموزی از آموزش باز نماند.
سید ولی موسوی با اشاره به شرایط کرونایی و پیگیری مسائل آموزشی از طریق فضای مجازی گفت: در سال تحصیلی جاری قریب به 100 نفر دانش آموز در دو رشته تحصیلی کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی در هنرستان آیت الله ملک حسینی مشغول تحصیل هستند که آموزش بیش از75 درصد دانش آموزان این هنرستان از طریق فضای مجازی دنبال می شود و برای بقیه دانش آموزان که از مناطق دورافتاده و فاقد امکانات اینترنتی هستند بسته های آموزشی تهیه و در اختیار آنها قرار میگیرد.
وی شورای مدرسه وشورای دبیران را ظرفیتی ارزشمند برای تبادل نظر و همفکری برای آسیب شناسی فعالیتهای آموزشی وپرورشی دانست وگفت: طبق برنامه زمانبندی شده شورای مدرسه و شورای دبیران این هنرستان به شکل کاملا کاربردی و کیفی برگزار می شود و همه تصمیمات بر مبنای مدیریت مشارکتی و استفاده ازنظرات همکاران اتخاذ می شود.
موسوی، اساس کار در آموزش و پرورش را تربیت انسان دانست و گفت: توجه به مدرسه توجه به انسان است و بیمهری به مدرسه را بی توجهی به انسان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه با تلاش بیوقفه در سه سال گذشته در سال تحصیلی جاری مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی رفع شد گفت: باتوجه به مهارتی بودن رشته های این هنرستان درماههای باقی مانده از سال تحصیلی آموزش دروس تخصصی با اولویت پایه دهم به شکل حضوری برگزار میشود.
در این جلسه علی عبدیان نماینده معلمان در شورای دبیران و غلامحسین صفایی رئیس انجمن اولیا و مربیان هنرستان کشاورزی به بیان نقطه نظرات خویش پیرامون مسائل آموزشی هنرستان پرداختند و خواستار تجهیز هنرستان و توجه بیشتر به مسائل رفاهی معلمان در دوران کرونا شدند.
در ادامه نیز مجید خوزان از عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی در یک کارگاه علمی و آموزشی به بیان آخرین دستاوردهای علمی در زمینه آموزش در کشورهای توسعه یافته و چگونگی تدریس وکمک به دانش آموزان در شرایط کنونی پرداخت .
انتهای پیام/۸۲۰۲۴