اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فائقی: وزارت ورزش در انتخابات فوتبال دنبال افراد خاصی نباشد/ واگذاری‌ سرخابی‌ها در وضعیت مناسب انجام شود

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: در مدت باقیمانده، وزارت ورزش حداقل دخالت را در اموری که به خود ورزشی ها مربوط است، داشته باشد.

فائقی:  وزارت ورزش در انتخابات فوتبال دنبال افراد خاصی نباشد/ واگذاری‌ سرخابی‌ها در وضعیت مناسب انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید فائقی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه کارهای مهمی در ورزش بر زمین مانده است که در چند ماه باقی مانده از عمر دولت دوازدهم، وزارت ورزش بتواند آن را به انجام برساند، اظهار داشت: اولین خواهش این است که در مدت باقیمانده، وزارت ورزش حداقل دخالت را در اموری که به خود ورزشی ها مربوط است، داشته باشد. به طور مثال در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که پیش رو داریم، سعی بر این شود که مجمع فوتبال هر کس که مورد اعتماد قرار داد به آن رأی دهند و دوستان دنبال افراد خاصی نباشند.

وی در گفت‌وگو با برنامه  صبح و ورزش رادیو ورزش ادامه داد: الان یک عزمی وجود دارد که پرسپولیس و استقلال را واگذار کنند. اکنون با توجه به اینکه وضع بازار سرمایه به شدت رو به افت است و خیلی وضعیت مناسبی ندارد، کشف قیمت برای این دو باشگاه می تواند ابهام داشته باشد و بهتر است که این اقدام به یک وضعیت مناسبی منتقل شود.

مهندس فائقی افزود: بحث دیگر این است که با توجه به اینکه مجلس محترم با ورزش همراهی دارد، مسئله بازنشسته ها و دو شغله ها را در ورزش سریعتر حل کنند. اکنون در همین انتخابات افراد بسیار خوبی وجود داشتند که شاید به دلیل بازنشسته بودن یا دوشغله بودن نتوانستند حضور پیدا کنند. ورزش حوزه داوطلبانگی است.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی تأکید کرد: ما باید مانند نظام پزشکی و مهندسی، نظامی را در مجلس به تصویب برسانیم که خود ورزشی ها در امر ورزش صاحب صلاحیت شوند تا هر امری که به ورزش مربوط است از طریق نظام ورزش ساماندهی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در این سالها ما در حوزه ورزش برای آموزش و تربیت مدیران متخصص در بخش های مختلف خیلی تلاش نکردیم؛ آیا می توان در چند ماه باقیمانده کاری در این زمینه انجام داد یا دیر است، تصریح کرد: رویکرد وزارتخانه در این سالها نشان داد خیلی معطوف نبود که از درون ورزش استفاده کند. در این مدت هم بعید می دانم دوستان بتوانند کاری انجام بدهند؛ اما می توان فردی را از جنس ورزش به عنوان قائم مقام آموزشی منصوب کنند و در این مدت کوتاه به جانشین پروری مناسب برای دوره بعد اقدام کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول