اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

خالق صدای «لورنس عربستان» درگذشت/ صدابرداری که از گرفتن بوم به نامزدی اسکار رسید!

«جان آلدرِد» که سابقه همکاری با «چارلی چاپلین» «آلفرد هیچکاک» «دیوید لین» و «استنلی کوبریک» را در طول 50 سال کار هنری خود دارد، در واپسین ماهه های مانده به یک قرن زندگی، در 99 سالگی درگذشت.

خالق صدای «لورنس عربستان» درگذشت/ صدابرداری که از گرفتن بوم به نامزدی اسکار رسید!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، «جان آلدرِد» صدابردار فیلم تاریخی «لورنس عربستان» و «دکتر استرنجلاو»، نامزد دو دوره جایزه اسکار در واپسین ماهه های مانده به یک قرن زندگی،  در ۹۹ سالگی درگذشت.

«جان آلدرِد» که سابقه همکاری با «چارلی چاپلین» «آلفرد هیچکاک» «دیوید لین» و «استنلی کوبریک» را در طول ۵۰ سال کار هنری خود دارد، در ۹۹ سالگی درگذشت.

خانواده اش اعلام کردند که آلدرد پس از یک بیماری کوتاه مدت در بیمارستانی در وورتینگ انگلیس درگذشت.

 آلدرد هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع کرد در فیلم هایی چون «چهار پر» (۱۹۳۹) ، به تهیه کنندگی «الکساندر کوردا» «دزد بغداد» (۱۹۴۰) ، به کارگردانی مشترک با «مایکل پاول»، «جاییکه خدمت می کنیم» (۱۹۴۲) ، به کارگردانی مشترک با «دیوید لین» و «راه پیش رو» (۱۹۴۴) ساخته «کارول رید» همکاری کرد.

او برای دو فیلم «یک‌هزار روز از آن»(۱۹۶۹) و «مری، ملکه اسکاتلند» (۱۹۷۱) ، هر دو به کارگردانی «چارلز جاروت»، نامزد جایزه اسکار شد.

 آلدرد  به عنوان اپراتور بوم صدابرداری در فیلم «در برج جدی»(Capricorn) به کارگردانی «آلفرد هیچکاک» (۱۹۴۹) خدمت کرد و کار دوبله را در فیلم «یک سلطان در نیویورک» ساخته «چارلز چاپلین» (۱۹۵۷) و صدابرداری فیلم «لورنس عربستان» (۱۹۶۲) را انجام داد و به سرعت پله های ترقی را پیمود. او با ضبط صدای موتور سیکلتی که «پیتر اوتول» در آغاز فیلم موفق «دکتر استرنجلاو» (۱۹۶۴) آن را می راند به موفقیت فیلم کمک شایانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول