اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بازار داخلی داروهای دام و طیور رونق گرفت

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید داروها و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان دام و طیور، بازار داخلی این محصولات را رونق داد.

بازار داخلی داروهای دام و طیور رونق گرفت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت تحقیقاتی و داروسازی عرفان دارو از مجموعه‌های فناوری است که از سال 77 برای تولید داروهای دام و طیور راه‌اندازی شد. این مجموعه با هدف‌گیری نیاز دارویی این صنعت اقدام به تولید انواع داروهای دام و طیور در اشکال گوناگون کرده است. محصولاتی چون محلول‌ها و سوسپانسیون‌های خوراکی، محلول‌های تزریقی، پودرهای استریل، پودر مخلوط در دان و محلول در آب، گروه آنتی‌بیوتیک‌ها، ضدانگل‌های داخلی و خارجی و غیره.

به گفته ذکریا زینالی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، این مجموعه با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز کنترل کیفی و استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، کیفیت و کمیت همه محصولات خود از نظر مواد اولیه، فرمولاسیون، بسته‌بندی، پایداری داروهای تولید شده، بررسی اثرات بر روی حیوانات و غیره را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل می‌کند.

وی افزود: یکی از محصولات دانش‌بنیان ما تولید داروی عرفامایسین 5 و 10 است که در درمان پاستورلوز گاوی کاربرد دارد. بیماری عفونی واگیرداری که در جمعیت گاو به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز بیشتر به صورت پنومونی یافت می شود. این بیماری یا منجر به مرگ و میر دام می‌شود یا با علایم ریوی خود را نشان می‌دهد.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: یکی دیگر از محصولات فناورانه ما پنی‌سیلین‌های سوسپانسیون تزریقی است که در بیماری‌ها و عفونت‌های با منشا باکتریایی کاربرد دارد. عرفامولتی جکت نیز محصول دانش‌بنیان دیگر ما است. این محصول برای درمان کمبود ویتامین، تحلیل عضلات، مشکلات رشد، ناباروری، کاهش اشتها و غیره کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور به صورت مداوم در معرض بیماری‌ها و امراض گوناگون قرار دارد، بیان کرد: تولید دارو برای درمان آنها ضروری است. بیماری‌های عفونی و همه‌گیر که تلفات این صنعت را زیاد می‌کند. داروهای تولیدی ما کمک می‌کند تا مرگ و میر در دام و طیور کمتر شود.

این فعال فناور همچنین بیان کرد: شرکت عرفان دارو با ایجاد و تقویت بخش تحقیقاتی خود همواره سعی در شناسایی و برآورده کردن نیازهای دارویی دام و طیور کشور با بهترین کیفیت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول