اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

5 بحران بزرگ در رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید با باخت مقابل بیلبائو و آلکویانو در بحران بزرگی قرار گرفت که برخی دلایل آن را تشدید کرده است.

5 بحران بزرگ در رئال مادرید

به گزارش خبرگزاری فارس، حذف تحقیرآمیز رئال مادرید مقابل تیم دسته سومی اسپانیا در کوپادل‌ری و شکست مقابل بیلبائو در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا باعث شد تا انتقادات از زیدان به اوج خود برسد.

این اتفاق 53 روز پیش نیز برای زیدان و تیمش رخ داد، زمانی که رئال در اوکراین مقابل شاختار شکست خورد و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. در آنجا البته مادرید یکپارچه شد و با اتحاد توانست یک شاهکار بزرگ رقم بزند و هم به عنوان تیم نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و هم بتواند با شکست اتلتیکومادرید به صدر نزدیک شود.

اما آن شرایط با اوضاع کنونی مادرید تفاوت‌های زیادی دارد و بحران این روزها جدی‌تر از هر زمانی است.

پس از باخت رئال مقابل آلکویانو، زیدان مورد انتقاد شدید رسانه‌ها قرار گرفت تا سخت‌ترین لحظات خود را سپری کند. مارکا در گزارشی از بی‌اعتمادی طرفداران به زیدان و به آخر خط رسیدن این مربی در مادرید نوشت و آ.اس از عصبانیت سران کهکشانی‌ها در خصوص ترکیب رئال صحبت کرد.

امشب یکی از حساس‌ترین بازی‌های رئال مادرید در این فصل رقم می‌خورد و می‌تواند آینده زیدان را تعیین کند. سرمربی رئال مادرید با اینکه به دلیل کرونا امشب بر روی نیمکت حضور ندارد می‌تواند با باخت مقابل آلاوس جایش را به کسی مثل رائول بدهد و به دورانش در سانتیاگو پایان بدهد.

در گزارش زیر می‌خواهیم از 6 بحران کنونی رئال مادرید که اوضاع در تیم را تشدید کرده است، صحبت کنیم. (گزارشی از عدم اعتماد زیدان به نسل جدید کهکشانی‌ها را در اینجا بخوانید)

بدترین زمان زیدان در دوران مربیگری

در 26 مسابقه این فصل، رئال مادرید تحت هدایت زیدان تنها در 14 بازی پیروز شده است. آنها در 7 مسابقه طعم شکست را چشیدند و 5 بار به تساوی رضایت دادند. با 2 شکست در هفته گذشته مقابل بیلبائو و آلکویانو، 2 جام از دستان مادرید گرفته شد و اکنون رئال باید برای لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا بجنگد. اتفاقی که برای رئال بسیار بعید به نظر می‌رسد و تیم کنونی زیدان قادر به رقابت با اتلتیکومادرید و دیگر قدرتمندان اروپایی در لیگ قهرمانان نیست.

تمدید قرارداد با سرخیو راموس

خبرنگارهای اسپانیایی گزارش دادند که عدم تمدید راموس باعث شده تا کیفیت این بازیکن نیز افت کند و خط دفاعی مادرید با مشکل بزرگ روبه‌رو شود. راموس 90 دقیقه در ترکیب رئال مقابل بیلبائو حضور داشت ولی تیم مارسلینو خیلی راحت توانست دروازه‌ زیدان را باز کند.

نبود راموس البته شرایط مادرید را بدتر هم می‌کند و این را رئال در فصل گذشته مقابل منچسترسیتی به طور واضح نشان داد. غیبت کاپیتان رئال در مسابقه با آلکویانو نیز باعث شد تا شکست عجیب و غیرمنتظره رئال مقابل تیم دسته سومی اسپانیا رقم خورد.

رفتن اودگارد

به احتمال فراوان ستاره نروژی تا انتهای فصل راهی لندن و بازی در آرسنال خواهد شد. بازیکنی که به عنوان جانشین مودریچ شناخته می‌شد نتوانست در ترکیب زیدان جا بیفتد و برای همین مسافر انگلیس خواهد شد و به مانند سبایوس برای آرتتا بازی خواهد کرد.

با اینکه اودگارد در یک ماه و نیم گذشته تنها 5 دقیقه برای زیدان بازی کرد ولی حضور او می‌توانست رقابت خوبی در خط میانی رئال ایجاد کند.

اجازه دادن به خروج لوکا یوویچ

ستاره صرب تنها به 28 دقیقه نیاز داشت تا توانایی‌های خودش را دوباره نشان دهد. او که در 2 سال حضورش در مادرید تنها 2 گل به ثمر رساند در 28 دقیقه برای اینتراخت فرانکفورت دبل کرد تا به بهترین بازیکن زمین و هفته لقب گیرد.

پس از این مسابقه صفحه رسمی باشگاه اینتراخت فرانکفورت با کنایه نسبت به زیدان نوشت: تو فقط نیاز داشتی که بیشتر در ترکیب باشی!

بحران مالی

با اینکه رئال توانست در سال 2020 تراز مالی مثبت را به نمایش گذارد ولی ادامه دار شدن شرایط پساکرونایی فوتبال باعث شد تا این باشگاه نیز با مشکل بزرگ اقتصادی  مواجه شود.

رئال قصد داشت در تابستان 2021 بازیکنانی مثل کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، ادواردو کاماوینگا و دیوید آلابا را خریداری کند ولی اکنون با مشکل مالی روبه‌رو شده و شاید نتواند دستمزد این بازیکنان را بپردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول