اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نوزدهمین «بخشش حکم قصاص» در گلستان / لذت «بخشش اعدامی» بعد از گذشت سه سال

جوان 22 ساله‌ای که سه سال گذشته با پسرعمویش دعوا کرده بود و این دعوا منجر به قتل شد اکنون در یک قدمی اعدام قرار داشت که توسط عمویش (اولیای دم) بخشیده شد.

نوزدهمین «بخشش حکم قصاص» در گلستان / لذت «بخشش اعدامی» بعد از گذشت سه سال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دو پسرعمو با یکدیگر مشاجره کردند که نتیجه این دعوا به قتل یکی از آنها منجر شد و اکنون بعد از گذشت سه سال با بخشش اولیای دم امروز قاتلی که در یک قدمی دار مجازات قرار داشت، بخشیده شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان تصریح کرد: محکوم به قصاص جوان ۲۲ ساله‌ای است که سه سال گذشته هنگام دعوا و مشاجره، پسرعموی خودش را به قتل رسانده بود.

* لذتی که در عفو است در انتقام نیست/ نوزدهمین بخشش حکم قصاص در گلستان

احمد جعفری با تاکید بر اینکه این جوان به مدت سه سال در زندان به سر می‌برد، ابراز کرد: براساس درخواست حکم قصاص که اولیای دم داده بودند این حکم صادر شد و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه لذتی که در عفو است در انتقام نیست، خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف در پرونده‌های قتلی که با قصد و نیت قبلی بوده ورود نمی‌کنند و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گنبدکاووس با واسطه کردن بزرگان و ریش سفیدان دو خانواده، چندین جلسه با خانواده مقتول صحبت کردند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از بخشش حکم قصاص برادرزاده محکوم به قتل بر داد و افزود: عمو در نهایت پس از سه سال، لحظاتی پیش از اجرای حکم و بدون هیچ چشمداشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشت و برادرزاده‌اش را بخشید.

جعفری از نوزدهمین بخشش حکم قصاص در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف شاهد نوزدهمین بخشش محکوم به قصاص در استان گلستان بودیم که فرصت زندگی دوباره یافتند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول