اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک/ابراز نگرانی از شهرهای جلفا و تبریز

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در استان انجام شده که نتیجه آن در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مشهود است.

کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک/ابراز نگرانی از شهرهای جلفا و تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی که ظهر امروز(شنبه) در محل استانداری برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت و سایر دستگاه‌های مسوول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود چهار به عدد 9 در استان نیز موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.

وی، با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستان‌های جلفا و تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از 50 درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: آسیب شناسی عملکرد شهرستان تبریز در اجرای طرح شهید سلیمانی به زودی و در جلسات آتی این قرارگاه بررسی می‌شود.

راستگو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اظهار کرد: عادی انگاری توسط برخی از افراد جامعه یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ماست و امیدواریم با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، شاهد افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

وی همچنین با اشاره به کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های استان گفت: هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میز عزیزانمان را به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست که جلسات قرارگاه‌های شهرستانی طرح شهید سلیمانی را به صورت مستمر برگزار کنند.

وی همچنین خواستار آذین‌بندی و اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای در دهه فجر و همچنین توجه دقیق به دستورالعمل‌های ابلاغی استان به شهرستان‌ها شد.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول