اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش / جذب‌های غیراصولی نباید ادامه‌ پیدا کند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، طرح ساماندهی و تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش را از مهم‌ترین طرح‌هایی دانست که پس از تصویب بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد و گفت: پس از تصویب این طرح، آموزش و پرورش اجازه جذب نامتعارف هیچ معلمی را نخواهد داشت.

تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش / جذب‌های غیراصولی نباید ادامه‌ پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به عزم مجلس و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برای ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور که به صورت غیر متعارف وارد نظام تعلیم و تربیت شدند درباره برنامه مجلس و کمیسیون آموزش در این خصوص، اظهار کرد: آموزش و پرورش در ابتدا باید بپذیرد که بخش مهمی از بار آموزشی کشور بر دوش این عزیزان است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این نیروها باید ساماندهی شوند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل از شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مسئله ورود کرد و در حال اتمام طرح ساماندهی این معلمان است و قطعاً همه معلمان از جمله حق التدریس‌ها، نهضتی‌ها، پیش دبستانی‌ها و خرید خدماتی‌ها که عمر و جوانی خود را در آموزش و پرورش سپری کردند به نحوی به صورت رسمی جذب خواهند شد.

منادی سفیدان با بیان اینکه در طرح ساماندهی معلمان آموزش و پرورش منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جذب بهترین افراد از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مدنظر خواهد بود، افزود: معتقدیم برای آبادانی کشور باید وضع معلمان را آباد کنیم لذا در این زمینه مصمم هستیم.

مجلس در وضعیت آشفته بلاتکلیفی گروه‌های مختلف معلمان نقشی نداشته است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مجلس اصلا در جذب این افراد نقشی نداشته است و این معلمان سال‌ها جذب شدند تا اینکه تعدادشان به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسید که این آمار حدود یک پنجم جامعه معلمان است که در قالب‌های برون سپاری، حق التدریس، غیرانتفاعی و انواع و اقسام شکل‌های همکاری وارد آموزش و پرورش شدند.

طرح کمیسیون آموزش محدودیت سنی ندارد

وی افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه داده شده است که سوابق این معلمان پس از استخدام نیز محسوب شود تا از نظر شرایط سنی برای جذب دچار محدودیت نشوند که این مسئله در طرح ساماندهی کمیسیون آموزش نیز لحاظ شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در حال حاضر طرح ساماندهی در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال چکش کاری و نهایی شدن جهت تصویب در کمیسیون و پس از آن ارائه به صحن علنی مجلس است.

جذب‌های غیراصولی در آموزش و پرورش دیگر نباید ادامه‌ پیدا کند

منادی سفیدان با بیان اینکه پس از تصویب این قانون، آموزش و پرورش به هیچ عنوان نباید خارج از ضابطه نیرویی را برای حق التدریس جذب کند، افزود: قطعا نیرو‌های کنونی باید ساماندهی شوند و به حق و حقوقشان برسند تا بتوانند با کیفیت تدریس کنند ولی از این پس دیگر نباید جذب‌های غیراصولی در آموزش و پرورش ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی طرح ساماندهی این طرح در صحن علنی مجلس، احتمال داد که پس از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نخستین و مهم‌ترین طرح‌هایی باشد که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول