اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در مأموریت مرکز پژوهش های مجلس

رئیس کمیته تخصصی اقتصاد دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی حوزه های علمیه در راستای اسلامی کردن تقنین بویژه در گام دوم انقلاب اسلامی سخن گفت.

استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در مأموریت مرکز پژوهش های مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی که امروز در آیین افتتاح دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سخن می گفت با اشاره به سخنان مدیر حوزه های علمیه درباره ضرورت پاسخگو بودن حوزه به نیازهای نظام بیان داشت: بیش از 3 هزار استاد در سطوح عالی و 300 درس خارج از جمله ظرفیت های علمی حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: بیش از 3 هزار پژوهشگر و 200 مرکز پژوهشی در حوزه های علمیه در کنار چندین انجمن و نشریه علمی پژوهشی و همچنین نگارش و دفاع از حدود 1100 پایان نامه سطح سه و چهار در هر سال، از دیگر ظرفیت های حوزه های علمیه است که می توان از آن ها بهره برد.

رئیس کمیته تخصصی اقتصاد دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: ظرفیت های علمی موجود در حوزه های علمیه قطعا در فرآیند اسلامی کردن تقنین و قانونگذاری بویژه در بُرهه گام دوم انقلاب اسلامی مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام میرمعزی در ادامه یادآور شد: تردیدی نیست که پژوهش های نخبگان حوزوی می تواند در بهبود فرآیند تقنین مؤثر باشد و چنان چه این امر محقق شود، انگیزه این نخبگان نیز برای ورود به این مسیر و تداوم آن بیشتر خواهد شد.

همچنین در این مراسم معاون اجرایی دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به مأموریت های این دفتر اشاره و اظهار کرد: بر آنیم تا از همه ظرفیت های تولیدی و محتوایی بویژه در حوزه معارف اسلامی در کمیته های تخصصی و گروه های علمی این دفتر بهره گیریم.

حجت الله ابراهیمیان اضافه کرد: دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس از دفتر تهران جدا نیست و اصل همیاری علمی در این دو دفتر رعایت خواهد شد.

وی همچنین گفت: بنابراین تقسیم بندی امور مرکز پژوهش ها به دو بخش دینی و غیردینی و یا مرکز قم و مرکز تهران منتفی است و همه امور با یک مدیریت واحد دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول