اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

وضعیت متزلزل المپین‌های تیراندازی و چشم‌پوشی از ستاره‌های نوظهور

نگاهی کوتاه به برگزاری لیگ تیراندازی نشان می‌دهد ورزشکاران المپیکی جایگاه ثابتی در مسابقات ندارند و همین نگرانی‌هایی را برای بازیهای توکیو ایجاد می‌کند.

وضعیت متزلزل المپین‌های تیراندازی و چشم‌پوشی از ستاره‌های نوظهور

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از رویدادهای ورزشی به حالت تعلیق در آمد که از جمله می‌توان به تیراندازی اشاره کرد.
شیوع کووید ۱۹ در کشورمان هم باعث شد تا مدت‌ها اردوی تیراندازی همانند دیگر رشته‌ها تعطیل شود اما ورزشکاران المپیکی در خانه و زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را پیگیر بودند.
بعد از شروع تمرینات، پیشنهاد کادر فنی این بود که لیگ برتر و همینطور مسابقات آزاد برگزار شود تا تیراندازان در شرایط مسابقه قرار بگیرند اما این رقابت‌ها باعث شد شاهد چهره‌های جدید و مستعدی در تیراندازی باشیم.

* وضعیت نابسامان المپین‌های تیراندازی در لیگ
نگاهی کوتاه به چند هفته برگزار شده لیگ تفنگ و تپانچه نگرانی‌هایی را از جهت وضعیت تیراندازان المپیکی به وجود آورده اما همین مسابقات باعث شده تا ستاره‌های جدیدی پا به عرصه بگذارند و خودی نشان دهند.

با وجود اینکه سهمیه در تیراندازی به کشور داده می‌شود نه فرد اما تعداد افراد حاضر در اردوی تیم ملی این نکته را به ذهن می‌آورد که کادر فنی در نظر دارد ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند را راهی المپیک کند؛ حتی اگر برخی از آنها وضعیت مناسبی در لیگ نداشته‌اند.

بعد از برگزاری چند هفته از لیگ برتر، برخی ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند خوب ظاهر نشدند یا وضعیت باثباتی نداشتند تا نگرانی‌ها برای وضعیت المپین‌ها در بازی‌های توکیو بیشتر شود.
در هفته اول و دوم لیگ تفنگ بانوان، نجمه خدمتی در جایگاه نخست قرار گرفت. رویا صبح خیز و آرمینا صادقیان به ترتیب دوم و سوم شدند اما در هفته سوم و چهارم، خدمتی و صادقیان از کسب مدال بازماندند. این در حالی است که الهه احمدی که مدت‌ها از او خبری در اردوی تیم ملی نبود، موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند.
چنین وضعیتی را در تفنگ مردان هم شاهد هستیم. حسین باقری که فعلا نتوانسته سهمیه المپیک را کسب کند در هفته سوم و چهارم لیگ در جایگاه نخست قرار گرفت. قهرمانی هفته اول و دوم هم به پوریا نوروزیان رسید که فعلا سهمیه نگرفته اما در این بین نامی از مهیار صداقت که سهمیه المپیک را کسب کرده دیده نمی‌شود.

به جز نتایجی که المپیکی‌های تیراندازی در لیگ داشته‌اند، تیراندازان دیگری هم بوده‌اند که با وجود نداشتن مربی و حضور در اردوی ملی خوب ظاهر شده‌ و عملکرد قابل قبولی داشته‌اند اما همچنان خبری از دعوت این ستاره‌ها به اردوی ملی نیست.


* فرصت به ستاره‌های جدید هم خواهد رسید؟
اگرچه حدود ۶ ماه به المپیک مانده و در این فاصله می‌توان المپیکی‌ها را به اوج رساند اما به نظر می‌رسد تا زمانی که ورزشکار خیالش از المپیک راحت باشد و رقیبی برای خود نبیند، ممکن است انگیزه خود را از دست بدهد، حضور تیراندازانی که در لیگ درخشیده‌اند به عنوان رقیب در اردوی ملی تاثیرگذار خواهد بود. چه بسا این تیراندازان با امکانات ورزشکاران ملی و مهمات مناسب بتوانند به مراتب عملکردی بهتر از المپیکی‌ها کسب کنند. بنابراین به نظر می‌رسد برای اعزام بهترین ورزشکار به المپیک نباید از چنین استعدادهایی چشم پوشی کرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول