اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در دهه فجر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در آستانه فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در ذیل برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس استان با فعالین حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی که نیاز جامعه هم محسوب می‌شود تبیین فرهنگ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی این فرهنگ ارزشمند است که امروز باید این مسئله مورد توجه ما باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز سطح تعامل دستگاه‌های دولتی برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح خوبی قرار دارد و ظرفیت‌های مناسبی برای تحقق این کار پای کار آمده‌اند که البته کافی نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ روان در جامعه و خصوصاً برای آیندگان به یک اقدام حماسی و انقلابی نیازمند هستیم که باید سایر ظرفیت‌ها در این خصوص به‌کارگیری شود.

کریمی ادامه داد: دفاع مقدس متعلق به دستگاه، نهاد و افراد خاصی نیست چراکه متعلق به همه ملت ایران است و همه ملت در این مقطع ارزشمند نقش داشتند و لذا امروز هم باید برای تبیین، ترویج و جلوگیری از تحریف این فرهنگ ارزشی همه پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که می‌تواند برای تبیین و ترویج دفاع مقدس اثرگذار باشد مساجد است چراکه در انقلاب اسلامی همواره مساجد حکم سنگرها را داشته‌اند و لذا باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: اگر تأکید می‌کنیم که فرهنگ دفاع مقدس باید ترویج شود باید در همه ابعاد به این فرهنگ بسیار راهگشا بپردازیم و نباید تنها یک‌بعدی به آن نگاه کنیم چراکه دفاع مقدس در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و سایر بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و متأسفانه کمتر به این مسائل پرداخته شده است.

کریمی بیان داشت: امروز مساجد می‌توانند در تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس بسیار اثرگذار باشند و ما نیازمند این هستیم برای انعکاس فرهنگ دفاع مقدس همه‌جانبه نگاه کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از حوزه‌هایی که امروز در کشور شاهد پیشرفت‌های بسیار چشمگیر آنها هستیم در مقطع دفاع مقدس دچار تحول شدند و امروز به این درجه رسیدند و به طور مثال عرصه پزشکی و سازندگی کشور در دوران دفاع مقدس اوج گرفت و امروز می‌بینیم به این درجه از پیشرفت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: اگر مقام معظم رهبری در مورد فعالیت‌هایی که در حوزه دفاع مقدس تقدیر می‌کنند در آن طرف هم توقع دارند که کارهای بر زمین مانده در حوزه دفاع مقدس هم انجام شود و لذا باید بیش از هر زمانی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای شناختن ابعاد مختلف این مقطع ارزشی به کار گیری کنیم.

کریمی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در ذیل برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب برگزار می‌شود که این جشنواره یک زمینه مناسب برای پای کار آوردن ظرفیت عظیم مساجد است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: نقش حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از مهمترین محورهای اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: کلیه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در بخش‌های پنج‌گانه جشنواره شامل؛ تألیف و ترجمه کتاب (خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع و اسنادی)، تحقیق و پژوهش (مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصلنامه‌های علمی - پژوهشی)، چندرسانه‌ای (کلیپ، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و پادکست)، فیلم و عکس (فیلم داستانی، مستند و عکس) و فیلم‌نامه (بلند و کوتاه) شرکت کنند.

به گزارش فارس مهلت ارسال آثار  تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ است که اطلاعات بیشتر در سایت WWW.DEFAFESTIVAL.COM قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول