يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶

ویژه نامه ها  /  بازار

مراحل ثبت برند و مدارک ثبت برند چیست ؟

در این مطلب قصد داریم مراحل ثبت برند را به صورت کامل به شما توضیح دهیم ، شما به عنوانِ یک صاحبِ برند درخشان در هر صورت باید ازحریمِ هوشمندی خود محافظت کنید .

مراحل ثبت برند و مدارک ثبت برند چیست ؟

در این مطلب قصد داریم مراحل ثبت برند را به صورت کامل به شما توضیح دهیم ، شما به عنوانِ یک صاحبِ برند درخشان در هر صورت باید ازحریمِ هوشمندی خود محافظت کنید . چرا که شرعاً و عرفاً مالکِ افکار و خلاقیت های خود هستید و باید با تمامِ وجود برای صیانتش تلاش کند . ثبت برند دقیقا همین مالکیت معنوی برند و علامت تجاری شما را برایتان به ارمغان می دهد . باعث می شود دیگر شما اضطرابی از جهتِ به سرقت رفتنِ ایده و محصول خود و عرضه آن توسط مُشتی  فرصت طلب را که همیشه در حالِ کمین کردن برای به یغما بردنِ حاصلِ عرق ریزانِ افکارِ فردِ خلاقِ چون شما هستند را نداشته باشید .

مدارک ثبت برند و دریافت گواهی ثبت علامت تجاری به آن ها نیاز دارید

مدارک ثبت برند با توجه با حقیقی و حقوقی بودنِ اشخاص متفاوت است و ارتباطی با مراحل ثبت شرکت ندارد .

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی :

- تصویرِ برابر با اصلِ مدارکِ احراز هویت که شامل کارت ملی و شناسنامه می شود ( کد پستی ده رقمی نیز لازم است ) .

- کپی برابر با اصلِ جوازِ کسب و یا پروانه بهره برداری . اصولا هر سندی که از صنفِ کسب و کارتان که به شما اجازه ارائه خدمت می دهد باید از سوی اشخاص حقیقی تهیه و ارائه شود .

 

- 15 قطعه تصویر 8*8 از برندِ محصولتان به همراهِ شرحِ کامل پیشینه و علتِ انتخاب این نام برای برندتان .

- اگر علامت تجاری شما به زبانِ لاتین باشد نیاز است تا کارتِ بازرگانی که به نامِ صاحبِ پروانه کسب است به اداره ثبت برند تسلیم شود .

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی :

- ارائه کپی برابر با اصلِ جواز بهره برداری یا پروانه کسب .

- تصویر آخرین روزنامه رسمی تغیرات هیئت مدیره به همراه اولین روزنامه تاسیس شرکت باید تهیه و ارائه شود .

- کسانی که حقِ امضاء اوراق بهادارِ شرکت را دارند باید کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت که شامل کارت ملی و شناسنامه می شود را تسلیم اداره ثبت برند کنند .

-  15 قطعه تصویر 8*8 از برندِ محصولتان به همراهِ شرحِ کامل پیشینه و علتِ انتخاب این نام برای برندتان .

- دارندگان ِحق امضاء، موظف به امضای وکالتنامه و تنظیم و ارائه آن هستند .

 

با مراحلِ ثبت برند بیشتر آشنا شوید !

1- معمولا توصیه می شود قبل از دست زدن به هر کاری، با صاحب نظران آن امر مشورت شود . پس لطفا قبل انجامِ ثبت برند با مشاورانِ خبره ای که ذاتاً برای این کار ساخته شدند تا به بهترین شکل تجربیاتشان را در اختیارتان قرار دهند مشورت کنید . ثبت ملاصدرا با افتخار اعلام می کند که ارائه دهنده بهترین مشاوره ها در زمینه انواع ثبت برند و علائم تجاری است .

2- بعد از گرفتنِ مشاوره و شفافیتِ مسیر و باز شدنِ دیدتان، باید استعلام بگیرید تا قبل از شما کسی اقدام به ثبتِ برندی با نام و تشابه علامت تجاری شما نکرده است. اگر یک فرد یا شرکت مقدم از شما اقدام به این کار کرده است، تقاضای شما مبنی بر ثبت آن برند با نامِ مورد نظرتان رد می شود و باید به فکرِ طراحی لوگو و برندی دیگر باشید.( استعلام برند کاملا رایگان است و به صورت الکترونیکی قابل انجام است)

3- حالا دیگر مجاز هستید تا اسناد و مدارکی  که در بخشِ قبلی درباره آن ها مبسوط توضیح داده شد را تهیه و تنظیم کنید.

4- در این مرحله لطفا وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شوید و گام های مربوط  به اظهارنامه ثبت برند را با دقت تکمیل کنید. در این اینجا هزینه های خواسته شده را پرداخت کرنید. بعد از تکمیل تمامِ فرم ها، رمز عبور و نام کاربری دریافت می کنید. دقت کنید که به محضِ دریافت این رمز از آن لحظه به بعد از طریق آن، تمامِ اطلاعات مربوط به نوبت دهی به شما اطلاع رسانی می شود.

5- در این مرحله کارشناسانِ اداره ثبت برند در حالِ برسی کم و کیف اظهارنامه شما هستند. چنانچه تمامِ مراحل بدونِ نقص طی شود، به شما پیامی با مضمونِ بلامانع بودنِ تقاضای ثبت برند شما ارسال می شود. حالا باید به همراه برابر اصل کلیه اسناد و مدارکتان، حضوراً به اداره ماالکیت معنوی مراجعه کنید تا پرونده علامت تجاری شما را تشکیل دهند.

- بلافاصله بعد از تشکیل پرونده، از سوی اداره مالکیت تقاضایِ ثبت نام تجاری شما به یک روزنامه کثیرالانتشار و رسمی ارجاع داده می شود. حالا دیگر باید هزینه های مربوط به روزنامه علنی و رسمی اولین نوبت را تقبل بفرمائید.

6- در مرحله آخر باید با روزنامه رسمی نوبت اول و همچنین روزنامه رسمی نوبت دوم، 10 نمونه شبیه سازی شده از علامت تجاری تان در ابعاد6*6 به همراه یک نسخه از اظهارنامه ثبت برند به اداره علائم و اخذ سند ده ساله برند مراجعه کنید و مدرکِ آرم تجارتی تان را در دریافت کنید.

گواهی ثبت برند را جدی بگیرید

پس از آن که گواهی تائیدِ ثبت برند به دست شما رسید باید مواردی که در ادامه به آن اشاره میشود، مبسوط  و کامل در آن قید کنید :

 1 : تاریخ دقیقِ رسیدِ اظهارنامه شرکت به همراهِ کد ثبت آن.

2 : زمانِ دقیقِ به ثبت رسیدنِ برند به همراه کد ثبت علامت تجاری.

3 : اطلاعاتِ شخصی مالکِ برند تجاری اعم از : نام ، پیشه ، نشانی محلِ استقرار و تابعیتِ فرد.

4 : برند به ثبت رسیده شما برای چه نوع کالا یا خدمتِ تولیدی است؟ نوعِ خدمت را مشخص کنید.

5 : آیا برند تجاری خود را در کشوری خارجی نیز به ثبت رسانده اید؟ در صورت وجود چنین ویژگی زمانِ دقیقِ به ثبت رساندنِ برند تجاری را قید کنید.

6 : تصدیقنامه برند شما در چه تاریخی صادر شده است؟ زمانِ دقیقِ آن را قید کنید

7 : برند تجاری شما تا چه زمانی معتبر و قانونی است؟

8 : در نهایت نیز گواهی ثبت برند شما باید به امضایِ شخصِ رئیس شعبه ثبت علائم تجاری مُزین شود.

در انتها پیشنهاد ما به شما این است قبل از هر اقدامی جهت امور ثبت برند یا ثبت شرکت خود حتما با کارشناسان مجرب در این حوزه مشورت کنید ، شما می توانید با تماس با سامانه ثبت شرکت ها به شماره 02141174 به صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید و برای امور ثبتی خود اقدام کنید .

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول