اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اشتغالزایی نیروی دریای ارتش برای 200 نفر در سیرجان

مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان توانسته با آموزش‌های لازم برای 200 نفر ایجاد اشتغال خانگی و کارگاهی در این شهرستان داشته باشد و همزمان خریداری و به فروش برساند.

اشتغالزایی نیروی دریای ارتش برای 200 نفر در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، امروزه کسب و کارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در کارگاه‌های تحت پوشش یا منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین می‌شود، مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان امروزه در این بخش توانسته با آموزش‌های لازم برای 200 نفر ایجاد اشتغال خانگی و کارگاهی برای خانواده‌های تحت پوشش داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز در بازدید از این کارگاه‌های اشتغالزایی و جلسه هماهنگی این مشاغل گفت: در سطح استان کرمان، 35 هزار نفر در مشاغل خانگی مشغول کار هستند و تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال وام مشاغل خانگی پرداخت شده است.

اسماعیلی‌ افزود: از مزایای این اشتغال به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی می‌توان اشاره کرد و این وام در آینده نیز برای واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

امیر دریادارعلیرضا محمدی فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی سیرجان نیز گفت: ما با توجه به اهمیت ایجاد شغل برای خانواده‌ها در این نیرو و افرادی که مایل هستند پس از آموزش به مشاغل خانگی روی آوردند با ایجاد کارگاه‌های صنایع پوشاک، صنایع غذایی هنرهای دستی و هنرهای فرهنگی و علمی 200 نفر را آموزش داده و مشغول تولیدات خود هستند و مزیت این تولیدات که همین مرکز دریایی را خریداری و به مشتریان ارائه می‌دهد.

در ادامه گزارش با شاغلین خانگی و هنرجویان در کارگاه‌های چرم‌دوزی، خیاطی و شیرینی‌پزی به گفت‌وگو پرداختیم که آنان از این رویکرد که هم درآمد دارند و هم محصول تولیدی‌شان خریدار دارد و در فروشگاه‌های مرکز دریایی به فروش می‌رسد ابراز خرسندی کردند.

انتهای پیام/80015/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول