اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک‌سوم نظامیان سیاه‌پوست ارتش آمریکا با تبعیض نژادی مواجه شده‌اند

بر اساس تحقیقی که انجام شده یک سوم نظامیان سیاه‌پوست ارتش آمریکا با آزار و اذیت یا تبعیض نژادی مواجه شده‌اند.

یک‌سوم نظامیان سیاه‌پوست ارتش آمریکا با تبعیض نژادی مواجه شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحقیق اخیر رویترز درباره تبعیض نژادی و آزار و اذیت‌ها در ارتش آمریکا نشان از گستردگی آن در طول چهار سال ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا دارد.

بر اساس تحقیق رویترز، تقریبا یک سوم از نظامیان سیاه‌پوست ارتش آمریکا در دوره 12 ماهی که این تحقیق انجام شده، با تبعیض نژادی یا آزار و اذیت یا هر دوی آن مواجه بوده‌اند.

این آمار در حالی است که بسیاری از نظامیان به دلیل نارضایتی شدید از روند شکایت‌ها در این زمینه از ثبت شکایت خود خودداری کرده‌اند.

این تحقیق هر 4 سال یکبار انجام می‌شود و بر اساس نتایج منتشر شده، 23.3 درصد از نظامیان سیاه پوست و 21 درصد از نیروهای آسیایی یا لاتین تبار  گفته‌اند که با تبعیض نژادی یا آزار و اذیت یا هر دوی آن در طول خدمت در ارتش مواجه بوده‌اند.

بیش از 40 درصد از نیروهای فعال ارتش آمریکا را نیروهای رنگین پوست تشکیل می‌دهند اما فرماندهان ارتش آمریکا به طور گسترده‌ای سفیدپوست هستند.

به نوشته رویترز، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که دو روز پیش توانست از مجلس سنا رای اعتماد بگیرد، نخستین وزیر دفاع سیاه‌پوست آمریکا به شمار می‌آید و برخی کارشناسان امیدوار هستند که تصدی پست وزارت دفاع توسط آستین تحولی در زمینه تبعیض‌ها درباره نظامیان سیاه‌پوست ارتش آمریکا ایجاد کند.

تبعیض نژادی و آزار و اذیت سیاه‌پوستان در درون جامعه آمریکا نیز روند فزاینده‌ای داشته که این روند به خصوص در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نمود بیشتری پیدا کرده بود.

اعتراضات به خصوص بعد از قتل یک سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروهای پلیس در بیست و پنجم ماه می حجم وسیعی پیدا کرد.

از جمله اقدامات معترضان می‌توان به پایین کشیدن مجسمه‌ها و نمادهای مربوط به دوران برده‌داری و به آتش کشیدن پرچم آمریکا اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول