اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: ائتلاف سعودی با تداوم حمله و محاصره علیه یمن هزینه‌های سنگینی خواهد داد

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که ائتلاف جنایتکار سعودی با تداوم جرایم خود در حمله و محاصره علیه یمن هزینه‌های سنگینی خواهد داد.

صنعاء: ائتلاف سعودی با تداوم حمله و محاصره علیه یمن هزینه‌های سنگینی خواهد داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که  ائتلاف جنایتکار سعودی-اماراتی با متوقف نکردن  جرایم خود علیه یمن هزینه‌های سنگینی خواهد داد.

به گزارش شبکه المسیره، «محمد عبدالسلام» در صفحه کاربری خود در توییتر گفت: «تجاوز به یمن یک جرم است و محاصره این کشور هم یک جرم است و ادامه این دو، جنایتی مضاعف است و عجله نکردن ائتلاف جنایتکار برای متوقف کردن جرایم خود، هزینه‌های سنگینی برای آن خواهد داشت.»

«فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه العربیه مدعی شد که ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است.

بن فرحان در ادامه مدعی شد: «همه ما به دنبال توقف نهایی جنگ و آتش‌بس فراگیر و پس از آن به آغاز فرایند سیاسی هستیم. مانع اصلی، ائتلاف نیست بلکه حوثی‌ها هستند و ما می‌توانیم با دولت بایدن در این ارتباط به شکل مثبت و خیلی خوب هماهنگ باشیم».

تا دو ماه دیگر جنگ ائتلاف مشترک عربستان سعودی و امارات عربی متحده علیه یمن وارد هفتمین سال خود خواهد شد که نتیجه آن برای عربستان رسوایی نظامی و سیاسی و ویرانی و کشتار برای مردم یمن بوده است.

وزیر خارجه سعودی در حالی از آتش بس فراگیر در یمن سخن می‌گوید که ریاض به اذعان فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، بعد از توافق استکهلم (یا الحدیده) در سال ۱۳۹۷ با زیاده‌خواهی‌ها و تحمیل شرط‌های خود مانع از توافق آتش‌بس فراگیر در یمن شد.

دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز عضوی از آن است، هرگونه آتش‌بس در این کشور را منوط به توقف حملات روزانه ائتلاف سعودی به یمن و لغو محاصره پنج ساله این کشور دانسته است و در مقابل، ریاض بدون توقف حملات خواهان خلع سلاح انصارالله است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول