اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول عراقی: آمریکای بیرون رانده‌شده از عراق، با جمع کردن تروریست‌ها کشور ما را اشغال کرد

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق، تروریسم را حربه آمریکا برای اشغال کشورها دانست و گفت که این کشور اگر تیرهایش به سنگ بخورد، دست به ترور و تحریم می‌زند.

مسئول عراقی: آمریکای بیرون رانده‌شده از عراق، با جمع کردن تروریست‌ها کشور ما را اشغال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عراق گفت که ایالات متحده آمریکا که روزی از عراق بیرون انداخته شده بود، با تروریست‌ها دوباره به منطقه آمد و ملت‌های این منطقه را هدف حملات خود قرار داد.

«سید حمید الحسینی» در گفت‌وگو با سایت عربی خبرگزاری فارس درباره مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نظامیان آمریکا از این کشور گفت: «همانگونه که می‌دانید ما در عراق بیش از ۱۶۵ هزار نظامی آمریکایی داشتیم و حریم‌ هوایی ما تحت سیطره آمریکا بود به این معنا که کشور ما چه در گذشته و حال از سوی آمریکا اشغال شده بود ولی در سال‌های اخیر به ویژه بعد از نابودی داعش، ایالات متحده آمریکا که از عراق اخراج شده بود، نیروهای شرور تروریست را از سراسر دنیا جمع کرد و به ملت‌های این منطقه به ویژه در سوریه و عراق هجوم برد و پس از آن تلاش کرد در ایران و لبنان نفوذ کرده و در منطقه هرج و مرج ایجاد کند».

ترور شهدای مقاومت از سر ناامیدی بود

او در ادامه در چرایی این سیاست واشنگتن در منطقه گفت که این اقدامات با هدف ارعاب منطقه انجام شد. از این رو، آمریکا برای حل مسئله وارد منطقه شد و همه امورات را به دست گرفت و هنگامی که نقشه‌هایش شکست خورد، در صدد ضربه زدن به قدرت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در منطقه برآمد؛ برای همین تلاش کردند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را ترور کنند و شهید عماد مغنیه را ترور کردند تا اینکه نوبت به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رسید. هنگامی که این دو شهید را ترور کردند، از سر ناامیدی و ناچاری اقدام به این ترور کردند و گزینه‌ جایگزین نداشتند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق گفت: «بعد از شهادت عزیزان ما، نمایندگان مجلس عراق تصمیم رسمی مبنی بر اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی گرفتند. ولی ما به خوبی می‌دانیم که ترک عراق برای آن‌ها سخت است؛ چرا که در صورت ترک عراق، آن‌ها اهدافشان را محقق نخواهند کرد به ویژه نیروهایی که در منطقه به عنوان نیروهای محلی مستقر شده‌اند و آن‌‌ها دیگر توانایی انجام کاری را ندارند».

نظامیان آمریکا در عراق برای حمایت از مزدوران است

الحسینی در مورد باقی‌ماندن ۲۵۰۰ نظامی آمریکا در عراق نیز گفت که این نیروها اشغالگر بوده و بقای آن‌ها در  مقطع کنونی در این کشور با هدف حمایت از مزدوران آمریکا است و برخی از گروه‌های مقاومت به این اشغالگران به چشم هدف مشروع نگاه می‌کنند.

تحریم یعنی اینکه آمریکا به استیصال رسیده است

او با بیان اینکه آمریکا خیلی چیزها در عراق از دست می‌دهد، درباره اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در وضع تحریم علیه نیروهای ضد استکباری و ضد داعش از جمله الحشد الشعبی گفت: «خود آمریکایی‌ها از ابزار تحریم به این دلیل استفاده می‌کنند که چاره‌ای جز آن ندارند و در عرصه سیاسی هم نمی‌توانند امتیاز نظامی به دست آورند و تحرکاتی داشته باشد؛ برای همین است آن‌ها قادر به اعمال فشار بر مردم عراق نیستند و برعکس، با این کارها مردم را علیه آمریکا متحد می‌کنند. لذا به تحریم افراد و مؤسسات متوسل می‌شوند تا آن‌هایی را که در مقابل آمریکا ایستاده‌اند، بترسانند».

رئیس اتحادیه رادیوها و تلویزیون‌های اسلامی عراق از مواضع دولت این کشور در عدم شکایت در دادگاه‌های بین‌الملل از آمریکا به دلیل این تحریم‌ها علیه فرماندهان الحشد الشعبی انتقاد کرد و گفت که دولت فعلی ترسو است و از این می‌ترسد که این تحریم‌ها بر دولت و مقامات نیز وضع شود و در این مسئله شدیدا احتیاط می‌کنند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول