اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

وزیر نفت: امکان واردات گاز وجود ندارد

وزیر نفت گفت: مردم باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند زیرا شرایط به شکلی است که امکان واردات گاز وجود ندارد. امسال و در شرایط فعلی، کشوری نیست که بتوانیم از آن گاز وارد کنیم.

وزیر نفت: امکان واردات گاز وجود ندارد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بیژن زنگنه گفت: مردم باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند زیرا شرایط به شکلی است که امکان واردات گاز وجود ندارد.

وزیر نفت ادامه داد: امسال و در شرایط فعلی، کشوری نیست که بتوانیم از آن گاز وارد کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این خصوص تصریح کرد: با توجه به شرایط مصرف گاز کشور در این فصل، امکان واردات گاز وجود ندارد اما باید در این زمینه برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشیم تا در سال‌های آینده از کشورهای نزدیک که دارای گاز هستند گاز وارد کنیم و البته بتوانیم برای آن‌ها نیز گاز صادر کنیم.

فریدون عباسی دوانی افزود: اگر بتوانیم از کشورهای شمال ایران گاز وارد کنیم تا نیاز گاز مناطق سردسیر کشور را تامین کنیم، خوب است. با انجام این کار و واردات گاز می‌توانیم سوخت مایع را کمتر مصرف کنیم و آن را صادر کنیم زیرا قیمت سوخت مایع بالاتر از واردات گاز است.

وی در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه‌های کشور با توجه به کمبود گاز گفت: باید واقعیت را بپذیریم که مازوت از جمله سوخت‌های مایعی است که باید سوزانده شود و در همه دنیا نیز این کار را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آلودگی شهرها بیشتر به دلیل خودروها و موتورسیکلت‎ها است و البته در شرایط فعلی، نیروگاه‌هایی که خارج از شهرها هستند باید از سوخت مازوت استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول