اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جلسه شورای شهری‌ها با شورای نگهبان/ تذکر محسن هاشمی به حناچی

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره جلسه اخیر اعضای شورای شهر برخی از کلانشهرها با شورای نگهبان ارائه داد.

جلسه شورای شهری‌ها با شورای نگهبان/ تذکر محسن هاشمی به حناچی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران د ر صحن امروز شورای شهر درباره برگزاری جلسه شورای شهری‌ها با اعضای شورای نگهبان اظهار داشت: روز گذشته با نمایندگانی از شوراهای شهر برخی از کلانشهرها جلسه‌ای با اعضای شورای نگهبان درباره مصوبه اخیر مجلس و نگاه تقلیل‌گرایانه به شورای شهر داشتیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس کاهش اختیارات شورای شهر مدنظر قرار گرفته بود که این مسأله به ویژه در بحث عوارض مطرح بود که خوشبختانه مذاکرات و کارشناسی‌های لازم با همکاری شورای نگهبان صورت گرفت و قرار شد کارگروهی حقوقی بین شورای شهر و شورای نگهبان تشکیل نشود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قرار است چند نفر از اعضای شورای شهر تهران دراین کارگروه حضور یابند و از آنجا که شوراهای شهر یکی از مردمی‌ترین نهادها و ارکان قانونی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود با برگزاری این جلسه و تصمیم نهایی از تضعیف شدن رهایی می‌یابد.

هاشمی به انجام پروژه مترو تهران در اوج جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تهران بیش از 200 کیلومتر خط مترو دارد و اکنون که ترامپ از کاخ سفید رفته و سناریوی فشار حداکثری با شکست مواجه شده است ان‌شاءالله دوباره در مسیر رفع تحریم‌ها برنامه‌ها ادامه می‌یابد.

وی به آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تأمین اتوبوس برای پایتخت اشاره کرد و گفت: متأسفانه این قضیه توسط شهرداری به نتیجه نرسیده و من به همین علت به حناچی و معاونش حامد مظاهریان تذکر می‌دهم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: قرار بود برای تهران اتوبوس تأمین شود ولی هیچ خبری نشد مشکل داخلی تولید و تأمین اتوبوس نداریم بلکه مشکل نبود هماهنگی و اراده میان مسؤولان برای رفع موانع است.

هاشمی تأکید کرد: جهت تحقق این مسأله سماجت جدی نیاز است باید لجاجت‌ها را شناسایی و به مردم معرفی کنیم که چرا مصوبات به اجرا نمی‌رسد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول