اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تست واکسن ایرانی کرونا روی 500 داوطلب در مرحله دوم بالینی/ آخرین جزئیات از تولید واکسن مشترک ایران و کوبا

مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی گفت: فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کووایران تا آخر ماه جاری به اتمام می‌رسد. در مرحله دو فاز یک این واکسن روی ۱۴ نفر دیگر تست می‌شود و در فاز ۲ بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر تست خواهد شد.

تست واکسن ایرانی کرونا روی 500 داوطلب در مرحله دوم بالینی/ آخرین جزئیات از تولید واکسن مشترک ایران و کوبا

محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: واکسن کوایران واکسنی با پلتفرم شناخته شده در دنیا و از نوع ویروس کشته شده است و چندین کشور دنیا در حال حاضر از این پلتفرم استفاده می‌کنند و در کشور نیز با تلاش‌ها محققان این واکسن تولید و کارآزمایی بالینی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این واکسن در میانه راه فاز یک بالینی قرار دارد اظهار داشت: فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کووایران تا آخر ماه جاری به اتمام می‌رسد. در مرحله دو فاز یک این واکسن روی ۱۴ نفر دیگر تست می‌شود و در فاز ۲ بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر تست خواهد شد.

وی افزود: کارآزمایی واکسن کرونای شرکت رازی نیز ظرف هفته آینده وارد کارآزمایی بالینی می‌شود، این واکسن از نوع  نوترکیب است که برخی از کشورهای دیگر دنیا نیز درحال ساخت این نوع واکسن هستند.

مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی با بیان اینکه انستیتو پاستور نیز درحال تولید مشترک واکسن نوترکیب دیگری با همکاری کشور کوبا است گفت: مقرر شد خط تولید این واکسن در ایران راه‌اندازی شود و از فاز سه آزمایشات بالینی ایران نیز به این روند بپیوندد. درحال حاضر این واکسن فاز یک را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد فاز دو بالینی شده است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها درحال تلاش برای تولید واکسن «Inactivated» هستند اظهار داشت: کشور چین ساخت این واکسن را آغاز کرده است و کشورهایی مثل امارات، آرژانتین، برزیل و برخی کشورهای اروپایی این واکسن را خریده‌اند و درحال استفاده هستند یا وارد نوبت خرید شده‌اند، از سویی شرکتی هندی نیز واکسن «Inactivated» را تولید کرده است و قرار است واکسیناسیون کشور هند با این واکسن انجام شود

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول