اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدارس شاهد به مدرسه غیردولتی تبدیل نمی‌شود/ حکم قلع و قمع هیچ مدرسه‌ای اجرا نمی‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هیچوقت در بنیاد شهید اجازه نمی‌دهیم که حکم قلع و قمعی در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد.

مدارس شاهد به مدرسه غیردولتی تبدیل نمی‌شود/ حکم قلع و قمع هیچ مدرسه‌ای اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه برنامه «گفت‌وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک فصل مشترک بسیار جدی بین دو دوستگاه بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و آن هم فصل مشترک، تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت، و بنیاد شهید هم رسالت بزرگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عهده‌دار است و اعتقادمان این است که اگر بخواهیم به اقتدار معنوی که مقام معظم رهبری تأکید کردند، برسیم با بهره‌گیری از این دو بال است. در واقع یک وجه آن، تعلیم و تربیت به عنوان بال قوی و جهت دادن به تعلیم و تربیت در بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اتفاق می‌افتد. 

اوحدی افزود: به عنوان جمع‌بندی این جلسه بسیار مفید و تأثیرگذار، یک کارگروهی تشکیل شد متشکل از معاونان بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش که جلسات مشترکی را داشته باشند؛ اعتقاد ما این است که امروز در حوزه تعلیم و تربیت و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خداوند برکات بسیار بزرگی را به عنوان حجت‌های ظاهری خودش در اختیارمان قرار داده است. 

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی با سه کلیدواژه خودسازی، جامعه‌پردازی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی در 7 سرفصلی است که مقام معظم رهبری تأکید کردند و فصل اول را توسعه علم و پژوهش تأکید داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز مکتب سلیمانی را به عنوان عصاره همه فضائل ارزشی، اخلاقی می‌دانیم، گفت: تجلی شخصیت تراز انقلاب اسلامی را سیدالشهدای محور مقاومت با عنوان مکتب سلیمانی که یک سند بسیار تأثیرگذار است در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: امروز مسؤولیت تدوین سند ایثار، جهاد و شهادت توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده شده است و امیدواریم با این سه سند بسیار مهم و با این تفاهم و جمع‌بندی بسیار خوبی که در گفت‌وگوی هفته به عنوان کار ارزنده وزارت آموزش و پرورش است، ان‌شاءالله بتوانیم در نیل به آن اهداف که توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بستر تعلیم و تربیت است دست یابیم. مطمئن باشید که اگر به این دو مقوله بها دهیم، به آن اقتدار معنوی می‌رسیم که کلید رمز عبور از هر مانعی است.

اوحدی درباره تبدیل مدارس شاهد به مدرسه غیردولتی گفت: یک بحثی که مطرح شد و وزیر آموزش و پرورش هم تأکید داشتند، الگو شدن مدارس شاهد است؛ امروز بسیاری از خانواده‌ها که دغدغه تعلیم و تربیت فرزندانشان را دارند حتی تأکید دارند که حتی اگر در جنگ به هر علتی حضور نداشتند، فرزندانشان در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند و نگاهشان این است که شاید آنجا به شکلی، تأمین و تضمین فضائل اخلاقی یا امکانات و ظرفیت‌ها بیشتر فراهم است. 

وی اضافه کرد: امروز نگاه ما این است که آموزش و پرورش با بیش از 40 هزار شهید عزیزی که تقدیم نظام کردند در دوران دفاع مقدس در دفاع از حرم، دفاع از ارزش‌های یک گنجینه گرانبهایی در اختیارش است که می‌تواند در واقع در جهت تقویت مدارس شاهد و آن رویکرد الگو شدن مدارس شاهد با این همه ارزش باشد؛ نگاه بنیاد شهید و آموزش و پرورش، تقویت مدارس شاهد در تمام حوزه‌ها هم علمی، اخلاقی و معنوی است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یک پیشنهادی مطرح شد که مورد بحث قرار گیرد که با توجه به اسناد بالادستی که امروز داریم، قانون تأکید دارد که 1350 مدرسه شاهد داریم و با این رویکرد استقبال خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان در مدارس دارند، به دنبال تقویت مدارس شاهد هستیم.

وی درباره ساختمان‌های بنیاد شهید که در اختیار آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اگر نگاه واقعا موسع و بلندی به موضوع تعلیم و تربیت داشته باشیم، فکر می‌کنم آن نگاه بلند به رسالت بزرگ تعلیم و تربیت است حتما این مسائل کوچک هم حل می‌شود؛ یکی از مواردی که حتما کارگروه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید بررسی می‌کنند و به نتیجه می‌رسانند 130 مورد اختلافی است که در بعضی از اسناد ملکی مدارس و ساختمان‌ها وجود دارد که بنده اطمینان دارم با رویکرد وزیر آموزش و پرورش حتما به نتیجه مثبت می‌رسد. 

اوحدی درباره مدارسی که حکم قلع و قمع آنها گرفته شده است، گفت: حتما رویکرد ما این است که هیچوقت در بنیاد شهید اجازه نمی‌دهیم که حکم قلع و قمعی در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد؛ در عین حال که قانون یک محدودیت‌هایی را در هر دو مجموعه ایجاد کرده است و باید آن ضوابط قانونی هم لحاظ شود و رویکرد ما حتما حل مسائل در چارچوب قوانین است و اجازه قلع و قمع به هیچ وجه در حوزه تعلیم و تربیت نخواهیم داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول