اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صیادان مازندران چشم انتظار روزهای پررونق صید/ کاهش 24 درصدی صید

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به کاهش صید در دریای مازندران گفت: از اواسط بهمن ماه رونق صید ماهی سفید در صورت مهیا بودن همه شرایط از جمله جریانات دریایی، دمای آب و شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت که از هم‌اکنون صیادان چشم‌انتظار روزهای خوب و پررونق صید هستند.

صیادان مازندران چشم انتظار روزهای پررونق صید/ کاهش 24 درصدی صید

قاسم کریم‌زاده امروز درباره آخرین وضعیت صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: میزان کل صید از آغاز فصل صید تا پایان دی ماه امسال یک‌هزار و ۲۳۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده حدود ۷۴ میلیارد تومان بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه سرانه صید هر تعاونی پره حدود ۲۳ تن بوده است، اضافه کرد: سرانه صید نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

کریم‌زاده در ارتباط با گونه ماهی‌های صید شده، تصریح کرد: ۵۰ درصد ترکیب صید ماهی سفید، ۳۰ درصد ماهی کپور و ۲۰ درصد ماهی کفال بوده است.

وی با اعلام اینکه وضعیت پیک صید در دو زمان اوایل فصل صید و اواخر فصل صید است، بیان کرد:  اوایل صید ماهی کفال را داریم که به‌دلیل سرمای زودرس شاهد کاهش صید بودیم که خودبه خود در ذخیره این گونه در جامعه صیادی مشاهده شد و اواخر فصل صید هم بحث صید ماهی سفید را داریم که از  اواسط بهمن ماه رونق  صید ماهی سفید در صورت مهیا بودن همه شرایط از جمله جریانات دریایی، دمای آب و شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت که از هم‌اکنون صیادان چشم‌انتظار روزهای خوب و پررونق صید هستند.

معاون شیلات مازندران در پایان گفت: آنچه که برای ما مهم بوده بحث سلامت جامعه صیادی است و در این زمینه انتظار داریم جامعه صیادی در سال جاری پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند تا علاوه بر حفظ سلامت، امرار معاش زندگی خود را داشته باشند.


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول