اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تسهیل ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها به کمک ارمنستان

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با وزیر اقتصاد ارمنستان با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید شد.

تسهیل ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها به کمک ارمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  علیرضا رزم‌حسینی پس از امضای تفاهمنامه با کشور ارمنستان در باره توسعه همکاری‌های دوجانبه، گفت:  صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که امضای این تفاهم نامه کمک شایانی در جهت ارتقاء این رقم خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  ارمنستان را جزو کشورهای اوراسیا دانست و افزود: ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم و طبق تاکیدات رئیس جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

رزم حسینی حوزه‌های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی را فرصت های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری های متقابل اعلام کرد.

رزم حسینی همچنین تصریح کرد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت در خصوص کالاهای دارای توجیه اقتصادی، حمایت خواهد کرد.

وزیر اقتصاد ارمنستان: آمادگی ارمنستان برای تسهیل ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها 

وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان  پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: در زمینه تجارت متقابل و همکاری ها و تولیدات مشترک برای ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم عرصه کشورمان را در اختیار تجار ایران برای ورود به کشورهای ثالث قرار دهیم.

وی همچنین بر تسهیل مراودات تجاری و رفع مشکلات تجار دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول