اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آسیب‌شناسی قرائت قرآن کشور و افق آن در گام دوم در نشست سالانه شورای عالی قرآن

پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن امسال با موضوع «قرائت قرآن در جمهوری اسلامی پیشینه، آسیب‌شناسی و گام دوم» برگزار می‌شود.

آسیب‌شناسی قرائت قرآن کشور و افق آن در گام دوم در نشست سالانه شورای عالی قرآن

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن امسال با موضوع «قرائت قرآن در جمهوری اسلامی پیشینه، آسیب‌شناسی و گام دوم» برگزار می‌شود.

محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: پرداختن به ابعاد علمی و عملی موضوعات مرتبط با امر قرائت، حفظ و نغمه‌های دینی، یکی از حوزه‌های مأموریتی شورای عالی قرآن است که از اوایل دهه هشتاد تاکنون در قالب برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی باحضور استادان، قاریان، حافظان، پژوهشگران و صاحب نظران قرآنی کشورمان و اساتید برخی کشورهای دیگر، دنبال شده است.

بزرگ‌ترین اجتماع اهالی قرائت و نغمات قرآن

وی ادامه داد: از این نشست سالانه، به عنوان بزرگترین اجتماع اهالی قرائت قرآن و نغمه‌های قرآنی با رویکرد آموزشی و پژوهشی هم می‌توان یاد کرد که بحمدالله در این سال‌ها مورد اقبال قرآنیان بوده است.

برگزاری نشست ۱۴ تا ۱۷ بهمن‌ماه در تهران

میرزاجانی با اشاره به زمان‌بندی نشست شورای عالی قرآن گفت: در همین راستا پانزدهمین نشست تخصصی، با مقدماتی که از شهریورماه امسال فراهم و فراخوان آن هم منتشر شد، از ١۴ تا ١٧ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن با بیان این که به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ناگزیر از برگزاری آن باحضور جمع محدودی از میهمانان هستیم گفت: باتوجه به فراهم شدن امکان پخش کامل این برنامه از صفحات مجازی شورای عالی قرآن به صورت برخط، علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق با این نشست همراهی و در آن مشارکت کنند.

۲۰ سخنرانی و ارائه مقاله در نشست پانزدهم

میرزاجانی از ارائه ٢٠ مقاله و سخنرانی در این نشست خبر داد و افزود: باتوجه به گذشت بیش از چهار دهه از فعالیت‌های قرآنی پس از پیروزی انقلاب و در سایه استقرار نظام جمهوری اسلامی، تصمیم بر این شد تا موضوع ‌قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران (پیشینه، آسیب شناسی، گام دوم) به عنوان موضوع اصلی نشست در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم نتایج این نشست علمی بتواند در راستای شتاب‌دهی به رشد اصولی جریان قرائت قرآن در کشورمان و ترسیم چشم‌اندازی شفاف در این مسیر، مؤثر واقع شود.

میرزاجانی در پایان گفت: نشست پانزدهم به نام و یاد سردار قرآنی حاج قاسم سلیمانی مزین شده است که ان شاءالله موجب برکت بیشتر این برنامه قرآنی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول